سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد:

بیانیه سازمان نظام پزشکی در خصوص وقایع روز چهارشنبه 4 آبان

1401/08/05 - 22:49 - کد خبر: 78889
سازمان نظام پزشکی

نصر: سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص وقایع روزچهارشنبه مورخ چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش نصر، بنابر اعلام  اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، متن بیانیه سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن اظهار تأسف از مشکلات به وجود آمده برای برخی همکاران شریف جامعه پزشکی کشور، در خصوص مسائل اخیر موارد زیر را به استحضار میرسانیم؛
۱- همانطور که در اطلاعیه های قبلی گفته شد، سازمان نظام پزشکی کشور و شخص رئیس کل سازمان در جریان پرونده مرحومه مهسا امینی، با پیگیری‌های متعدد از هیچگونه تلاشی در راستای وظایف خود دریغ نکردند.
۲- تمامی دغدغه های به حق مطرح شده در این مدت از سوی اعضای جامعه پزشکی، به صورت رسمی و غیر رسمی در جلسات و مکاتبات متعدد با نهادهای مسوول پیگیری شد که تلاش‌ها برای حصول نتایج نهایی همچنان ادامه دارد.
۳- در خصوص فراخوان تجمع اخیر در نظام پزشکی تهران، با توجه به حواشی پیش آمده در تجمع برخی از همکاران در نظام پزشکی مشهد و شیراز و گرفتاری‌های مترتب بر آن برای برخی از مسوولین نظام پزشکی آن شهرستان‌ها، جلسات مختلفی با سایر ارکان نظام پزشکی برگزار شد و ملاحظات متعددی در نظر گرفته شد.
۴- در روز یکشنبه اول آبان ماه با برخی از فعالین صنفی و نمایندگان فراخوان تجمع در حضور رییس کل سازمان جلسه ای برگزار شد و پس از شنیدن نظرات آنها، شرایط حضور همکاران در سازمان برای آنها تشریح شد.
۵- با توجه به اعلام فراخوان از چندین روز قبل، مجاورت محل تجمع با کوی دانشگاه، همزمانی آن با چهلمین روز فوت خانم امینی و فراخوان گسترده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خارج کشور برای تجمعات در سطح شهر، تشدید پروژه کشته‌سازی توسط دشمنان کشور که نمونه آن را در همان روز در حادثه تأسف بار تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شاهد بودیم، نگرانی از سلامت همکاران و امنیت تجمع دغدغه‌ای جدی و غیر قابل انکار برای مسوولین نظام پزشکی کشور بود.
۶- علی‌رغم همه این تهدیدات، نگرانی پرسنل و نیز توصیه های متعدد برای تعطیلی روز چهارشنبه، مسئولین، سازمان را تعطیل نکردند و رییس کل به همراه تمامی معاونین از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه در سازمان حاضر شدند تا در کنار همکاران و پذیرای آنان باشند.
۷- شرایط و سالن‌های سازمان برای پذیرش همکاران کاملا آماده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود افراد غیر عضو و پیشگیری از حوادث احتمالی آسیب رسان اندیشیده شد، به طوری که در ساعات ابتدایی تعدادی از همکاران نیز در سازمان حضور پیدا کردند.
۸- بنا به تدابیر انتظامی در سطح استان ‌و به دلیل حساسیت محل و زمان تجمع، کنترل خیابان به طور کامل در اختیار ناجا قرار داشت و رایزنی‌های و تلاش‌های مستمر برای امکان ورود همکاران به سازمان نتیجه بخش نبود.
۹- در جلسه ابتدایی که با برخی همکاران حاضر شده در سالن سازمان برگزار شد، رییس کل ضمن استقبال از حضور همکاران، به اعلام فعالیت‌های انجام شده و رایزنی‌های متعدد با مقامات قضایی و سیاسی و لزوم رعایت شأن جامعه پزشکی کشور اشاره و سپس مشغول ادامه رایزنی جهت امکان حضور اعضا در سازمان شدند.
۱۰- با توجه به شرایط پیش آمده، ضمن ابراز تاسف مجدد، برای آزادی آن دسته از همکاران جامعه پزشکی که به دلیل درخواست‌های صنفی و حفظ حرمت جایگاه رفیع طبابت در محل حاضر بوده‌اند پیگیری‌های جدی از مسئولین ذیربط در حال انجام است که با قول مساعدت همراه بوده است.
۱۱- در پایان از همه همکاران معزز شاغلین حرف پزشکی و اعضای محترم سازمان درخواست می نماید با عنایت به فضای مستعد  جهت هرگونه سوء استفاده احتمالی دشمنان از رفتار مدنی گروه های صنفی، با سعه صدر و خویشتنداری کمافی السابق در کنار مردم به ارائه خدمات  استمرار بخشیده تا در اولویت نخست رسیدگی به امور همکاران از مسیر صحیح مجدانه پیگیری گردد.
سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
پنجم آبانماه ۱۴۰۱"
انتهای پیام/

پژوهشیار