با انتشار گزارش فیفا؛

پایان شایعات حذف ایران از جام جهانی/ «بهترین نسل» به دنبال صعود

1401/08/05 - 13:29 - کد خبر: 78851
تیم‌های ملی فوتبال

نصر: فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار گزارشی از تیم ملی فوتبال ایران، به صورت غیر مستقیم به تلاش‌ها برای حذف این تیم از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

به گزارش نصر، در شرایطی که کمتر از یک ماه دیگر تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است، فشارهای مختلفی به فدراسیون جهانی فوتبال برای حذف تیم ملی ایران از جام جهانی وارد شده بود.
این فشارها طی یک ماه اخیر با ارسال نامه‌های مختلف به فیفا صورت گرفته بود؛ از کمپینی که خواهان کنار گذاشتن ایران از جام جهانی شده بود تا نامه سفیر آمریکایی سازمان ملل. همچنین چند روز پیش هم باشگاه شاختار دونتسک اوکراین از فدراسیون جهانی خواسته بود ایران را به دلیل آنچه که دخالت نظامی در اوکراین نامیده بود، از جام جهانی کنار بگذارد و تیم ملی این کشور را جایگزین ایران کند.
هرچند فیفا در این مدت به صورت مستقیم واکنشی به درخواست‌ها برای حذف ایران نشان نداد اما بعد از نامه کمپین، روزنامه «مارکا» اسپانیا مدعی شد فیفا در جلسه شورای خود حتی بحث حذف ایران را مطرح نکرده است.
همچنین باوجود افزایش فشارها به فیفا بعد از نامه باشگاه اوکراینی، نگرانی‌ها بابت حذف ایران از جام جهانی بیشتر شده بود اما در نهایت فیفا با انتشار گزارشی، تمام شایعات و گمانه زنی‌ها را رد کرد.
سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی با عنوان پنج بازیکن ایران در جام جهانی که باید آنها را تماشا کرد، حضور تیم ملی در این رقابت‌ها را تأیید کرد.
در بخش ابتدایی این گزارش آمده است: «در حالی که ایران برای شرکت در سومین دوره متوالی جام جهانی فوتبال آماده می‌شود، بهترین نسل این کشور آرزو دارد در ششمین حضورش در این رقابت‌ها، از مرحله گروهی عبور کند.»
در این مطلب از امیر عابدزاده، امید نورافکن، احمد نورالله‌ی، مهدی طارمی و سردار آزمون به عنوان پنج بازیکن کلیدی و تأثیرگذار ایران در جام جهانی یاد شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار