رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه:

دوران دانشجویی فرصتی طلایی برای تبدیل علم به محصول است

1401/08/05 - 12:34 - کد خبر: 78845
مهدی زواری

نصر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه گفت: سه شرکت در حوزه های فناوری های زیستی و الکترونیکی از واحد ارومیه در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش نصر، مهدی زواری با حضو در دهمین نمایشگاه فناوری و‌ نوآوری ربع رشیدی در تبریز در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: بنده قبلا هم توفیق شرکت در این نمایشگاه را داشتم و از نزدیک شاهد فعالیتها در این مجموعه بوده ام و روند رو به رشد قابل  توجهی در سالهای اخیر وجود داشته و امسال هم با قدرت بیشتر توانسته نمایشگاه، جوانان، ایده ها و محصولات دانش بنیان را جذب کند و به نظرم یکی از مهمترین رویدادهای فناوری در شمال غرب کشور می شود. 
وی افزود: در خصوص مشارکت آذربایجان غربی،  شرکت هایی به نمایندگی از مجموعه دانشگاه آزاد در این رویداد مشارکت داشتند. سه شرکت در حوزه های فناوری های زیستی و الکترونیکی از واحد ارومیه در این نمایشگاه حضور دارند. با رویکرد تولید کیت های تشخیصی که بعضی از آن‌ها برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و اگر به مرحله تجاری سازی برسد درآمدزایی بسیار قابل توجهی را ایجاد خواهد کرد و کمک شایانی به توسعه حوزه سلامت و علوم پزشکی در کشور خواهد کرد. 
وی ابراز کرد: در زمینه الکترونیکی نیز تجهیزات بسیار متنوعی داریم که امیدواریم که بتوانند از نمادهای سرمایه گذاری جلب مشارکت داشته باشند و ایده های خویش را از محصول و نمونه های آزمایشگاهی به نمونه های تجاری بتوانند برسانند. بعضی از این‌ها به مرحله تولید رسیدند. مخصوصا محصولاتی که در حوزه پزشکی هستند مجوزهایی که لازم هست از وزارت بهداشت و سایر نهادها گرفته شود را اگر کسب کنند به مرحله تولید انبوه و ارائه به بازار خواهند رسید. 
رییس دانشگاه آزاد واحد ارومیه با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی تاثیر شگرفی در حرکت دانشگاه به سمت اهداف سند رشد و تعالی دارد، تصریح کرد: دانشجویان ما با ایده های متنوعی وارد دانشگاه می شوند و یا در دانشگاه این ایده ها شکل می گیرد و برای اینکه ایده ها برای مخاطب بیرون از دانشگاه در معرض نمایش گذاشته شود بستری مورد نیاز است. ما در دانشگاه این ساز و کار را در قالب مراکز رشد، سراهای نوآوری و بسترهای متنوعی که وجود دارد  تدارک دیدیم و این امکان را فراهم کردیم که یک محصول را به عنوان محصول تجاری آماده عرضه داشته باشند و سپس در چنین نمایشگاه هایی فرصت دیده شدن محصول و ایده و شناسایی بازار مورد نیاز فراهم می‌شود. 
زواری با اشاره به اینکه بخشی از رسالت ما آموزش مهارتهایی برای دانشجویان است، اذعان کرد: دانشجو باید صاحب ایده باشد و ما ایده را پرورش دهیم. ایده زمانی شکل می گیرد که ما بتوانیم آموزش های لازم را در قالب مهارت آموزی یا دوره های خاص با برنامه ریزی های دقیق انجام دهیم. دانشجو بعد از گذراندن این دوره ها به دنبال استقرار در مراکز رشد خواهد بود و ما در قالب تبلیغات و شناسایی به شکل رو در رو اینها را به دانشجو ارائه میدهیم که در جریان باشند و از این امکانات بتوانند استفاده نمایند. 
زواری تاکید کرد: دوران دانشجویی فرصت محدودی هست که در اختیار دانشجویان است و بخشی از این فرصت به گذراندن و مطالعه دروس سپری میشود و احتمالا ما خیلی از مهارت ها را نتوانیم بدست آوریم و حتما مشارکت این عزیزان در برنامه هایی که دانشگاه تدارک میبیند برای مهارت آموزان مختلفی که وجود دارند، کمک خواهد کرد.
وی افزود: ارتباط گیری با اساتید از این دیدگاه که صاحب فکر و چراغ راه هستند می‌تواند مسیر دانشجویان را مشخص نماید و نیز تمرکز بر این موضوع که ۴ سال بعد چه اتفاقی قرار است بیفتد، می تواند برای برداشتن قدم های بعدی مفید باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار