امیر پایدار ثانی عنوان کرد:

«بهبود عضو ثانی» جز ۵ شرکت تولیدکننده دست هوشمند در دنیا

1401/08/04 - 10:17 - کد خبر: 78720
رینوتکس

نصر: امیر پایدار ثانی گفت: بعد از چند سال تلاش‌ بی‌وققه  و پژوهش، موفق به تولید انگشت مکانیکی، دست مکانیکی و الکترونیکی و پروتزهای زیبایی دست و انگشت شده‌ایم. شرکت دانش‌بنیان «بهبود عضو ثانی» تبریز توانسته به جمع ۵ شرکت تولیدکننده دست هوشمند در دنیا بپیوندد.

به گزاش نصر، امیر پایدار ثانی افزود: شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی در سال ۱۳۹۳ تأسیس و زیر نظر مراکز رشد فن آوری فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یک شرکت فن آور و پیشرو در زمینه طراحی و ساخت اندام های مصنوعی (دست و انگشت متحرک) فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان‌اینکه‌تمام محصولات این شرکت دارای گواهی ثبت اختراع از اداره ثبت اختراعات کشور می باشد، اظهار کرد: محصولات شرکت بهبود عضو ثانی بدون نیاز به جراحی مخصوص افراد قطع عضو دست و انگشتان مناسب ترین جایگزین برای عضو از دست رفته می باشد. این محصولات برای گرفتن و برداشتن اجسام به انضمام روکش های زیبایی (پوست مصنوعی) مورد استفاده معلولین و افراد قطع عضو دست و انگشتان کاربرد دارند.
ثانی ابراز کرد: انواع انگشت مصنوعی و زیبایی دست، انواع انگشت و دست مکانیکی قابل حرکت، دست الکترونیکی با قابلیت کنترل از طریق سیگنال عصبی برای افراد قطع دست از ساعد و بازو، آرنج الکترونیکی برای قطع دست از کتف، مچ مکانیکی و الکترونیکی و پوست مصنوعی از جمله محصولاتی هستند که در این شرکت تولید می‌کنیم.


 
وی گفت: انگشت مکانیکی ثانی دارای گواهینامه ثبت اختراع  است که به شماره   ۷۹۲۷۰ ثبت شده است و تأییدیه از سازمان بهزیستی کل کشور را داراست همچنین دست مکانیکی دارای گواهینامه ثبت اختراع به شماره ۹۱۰۵۲ و برگزیده جشنواره بنیاد ملی نخبگان است.
این جوان نوآور تصریح کرد: برای طراحی این محصول از علوم مختلف الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار، هوش مصنوعی، مهندسی مواد، پروتز، قطعه‌سازی و مهارت در چندین علوم و صنعت استفاده شده تا محصولی ایده‌آل در سطح جهانی تولید شود.
ثانی اذعان کرد: دست الکترونیکی دارای پوست ( پروتز زیبایی ) هم رنگ و هم بافت دست سالم بوده و وزن سبک این محصول استفاده از دست الکترونیکی را به مراتب برای افراد معلول و مصدوم از ناحیه دست به مراتب راحت‌تر می‌کند. روکش این دست‌ها به قدری طبیعی است که کمتر کسی متوجه مصنوعی بودن این محصول می‌شود و همچنین مدهایی که به این دست اضافه شده عملکرد آن را بالا برده است.
وی افزود: تمام مواد اولیه از چین و آمریکا خریداری می‌شود. در واقع خریدها را هم خودمان انجام می‌دهیم و با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم.
این پژوهشگر حاضر در دهمین نمایشگاه رینوتکس آذربایجان شرقی عنوان کرد: تفاوت تولیدهای ما با سایر کشورها در این است که تولیدات ما بر اساس متریال‌های موجود کشور بومی‌سازی شده و تولیدات ما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. قیمت تمام شده این محصولات ۶۰ درصد کمتر از محصولات خارجی است.


 
ثانی اظهار کرد: گران‌ترین محصول تولید شده ما مربوط به دست الکترونیکی با قابلیت کنترل انگشتان از طریق سیگنال های عصبی است.ما همزمان با تولید و فروش  این محصولات بر روی روش‌ها و تکنیک‌های جدید تحقیق و پژوهش کرده و با کشورهای مختلف سازنده این محصولات صحبت می‌کنیم تا روند رو به رشدی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: ما در زمینه تولید علم مشکلی نداریم چون واقعا در حوزه‌ای که کار کرده‌ایم زحمت کشیدیم و راه‌های مختلفی را امتحان و بررسی کردیم.
 اما برای اینکه بتوانیم در سطح جهانی فعالیت کرده و اشتغال بیشتری برای جوانان رقم بزنیم نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی بیشتری از طرف دولت هستیم. مخصوصا امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است. امیدواریم حمایت‌های بیشتری از مجموعه ما داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار