وزیر راه و شهرسازی؛

دو هزار کیلومتر راه روستایی احداث می‌شود

1398/09/07 - 10:57 - کد خبر: 7869
وزیر راه و شهرسازی

نصر: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه و توجه به زیرساخت‌های راه روستایی از اولویت‌های مهم و محوری این وزارتخانه است، گفت :دو هزار راه روستایی احداث می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سفر رییس جمهوری، با بیان اینکه طرح اقدام ملی برای راهسازی در کشور اجرا می شود، اظهار داشت: طرح فوق با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی و کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی شامل ساخت، تکمیل و بهره‌برداری آغاز شده است و تلاش داریم با دقت این طرح را جلو ببریم.

اسلامی با بیان اینکه ساخت راه های روستایی به نهضت راه سازی در کشور تبدیل شده است، بهره برداری و آغاز ساخت  ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان شرقی را در همین راستا توصیف و اضافه کرد: این پروژه ها امروز در این استان به انجام می رسد که ۱۲۰ کیلومتر آن متعلق به ساخت طرح ها و راه های جدید است.

به گفته وی ۴۰ درصد مجموع راه های روستایی در دست ساخت کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد.

اسلامی، بهره برداری از قطعه چهار آزادراه تبریز- اورمیه به طول ۳۱ کیلومتر را از دیگر برنامه های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: این پروژه یکی از طرح های مهم وزارت است که در ۶ قطعه به طول ۱۶۲ کیلومتر ساخته می شود و دو قطعه آن بر روی پل شهید کلانتری و سه قطعه نیز به طول ۱۷ کیلومتر در دست ساخت است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بزرگراه تبریز - ارومیه تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری کامل خواهد رسید.

اسلامی، زیر بار ترافیک رفتن باند دوم بزرگراه تبریز - اهر به طول ۳۶ کیلومتر و نیز تقاطع غیرهمسطح شهر بناب به طول ۸۰۰ متر و اجرای هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر را از دیگر طرح های افتتاحی و آغاز شده وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر امروز هیات دولت به آذربایجان شرقی بیان کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران امروز پس از حضور در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و افتتاح خط آهن میانه - بستان آباد هم اکنون در نشست شورای اداری استان شرکت کرده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار