امیرعبداللهیان:

ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست

1401/07/28 - 15:22 - کد خبر: 78268
حسین امیرعبداللهیان

نصر: وزیر امورخارجه در تماس تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن یادآوری موضع جمهوری اسلامی در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

به گزارش نصر، «حسین امیرعبداللهیان» روز پنجشنبه در توییتی از تماس تلفنی خود با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و نوشت: «امروز در تماس تلفنی جوزف بورل به وی یادآور شدم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین است.»
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: «ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست». 
در ماه‌های گذشته اروپا و آمریکا مدعی ارسال سلاح نظامی و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه شدند و این ادعا از سوی رسانه‌های غربی تشدید شد. در همین راستا روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل سرانجام پس از چند ماه فضاسازی غرب به رهبری آمریکا درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکرین  نشستی پشت درهای بسته برگزار کرد. این اتهام زنی‌ها در حالی است که جمهوری اسلامی بارها ارسال سلاح به روسیه را تکذیب کرده و آن را در راستای جنگ رسانه‌ای علیه ایران می‌داند. «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در همین زمینه اظهار داشت: پشت اقدام برخی کشورها در مرتبط ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران در جنگ اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ انگیزه‌های سیاسی نهفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار