خبر/

تولید بنزین در کشور پنج درصد افزایش یافت

1401/07/27 - 11:30 - کد خبر: 78129
بنزین

نصر: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام‌کرد: تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته ،بلکه با انجام راهکارهای مبتکرانه و مدیریت درست پالایشگاه‌ها نزدیک به پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش نصر، در پی درج گزارشی با عنوان «از افزایش واردات بنزین تا افزایش آلودگی هوا / تولید بنزین پتروشیمی بی‌سروصدا آغاز شد!» در روزنامه مردم‌سالاری در تاریخ 23 مهر ماه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران جوابیه‌ای ارسال کرده که متن آن بدین شرح است.
تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته، بلکه با انجام راهکارهای مبتکرانه و مدیریت صحیح پالایشگاه‌ها حدود پنج درصد افزایش داشته و بر این اساس کاهش تولید کاملاً نادرست است.
مضاف بر اینکه با رفع محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و افزایش ناگهانی 20 درصد مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته، هیچ‌گونه خللی در تامین بنزین کشور به وجود نیامد که در این خصوص عملکرد شرکت پالایش و پخش قابل تقدیر است.
شایان ذکر است براساس مصوبه هیات وزیران همه بنزین مصرفی کلان‌شهرهای کشور از جمله تهران با کیفیت استاندارد یورو 4 توزیع می‌شود و همه شاخص‌های مهم بنزین از جمله محتوای گوگرد، آروماتیک، بنزن و الفین کمتر از حدود مجاز ذکر شده در استانداردهای موصوف است.
دلیل اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور بالا بودن میزان مصرف سوخت خودروها (اعم از خودروهای سبک، سنگین، موتورسیکلت‌ها و غیره و عدم رعایت استانداردهای تدوین شده در این خصوص) استاندارد ملی 4241 با عنوان دستورالعمل برچسب انرژی خودروها است و ارتباطی به کیفیت سوخت که مطابق استانداردهای یورو 4 و یورو 5 تولید و عرضه می‌شود ندارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار