رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور

تقویت پدافند غیرعامل،حملات سایبری را خنثی می‌کند

1401/07/26 - 18:47 - کد خبر: 78084
سردار جلالی

نصر: رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: آموزش پدافند غیرعامل به مدیران صنایع و تقویت بیشتر آن ها، اثر تهدیدات حملات سایبری را خنثی می‌کند.

به گزارش نصر، سردار غلامرضا جلالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما در دومین همایش پدافند غیرعامل در حوزه‌ی معدن و صنایع معدنی افزود: بنا بر مصوبه‌ی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرعامل هر دستگاه مسئول پدافند غیرعامل آن مجموعه است و سازمان پدافند کشور وظیفه کمک و آموزش به مجموعه‌ها را بر عهده دارد.
 با اشاره به حوادث و حملات سایبری که در دوره‌های گذشته صورت گرفته، گفت: بررسی تهدیدات متوجه زیرساخت‌ها در حوزه‌های صنایع معدنی و ارائه‌ی الگو‌هایی که از تهدیدات بر علیه زیرساخت‌های صنعتی کشور وجود دارد، صورت گرفته و راه حل‌ها و رهنمود‌های تخصصی پدافند درباره‌ی مقاومت و خنثی سازی اثرات این تهدیدات به مدیران صنایع ارائه شده است.
 رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد: تداوم آموزش به مدیران و تقویت بیشتر آن‌ها می‌تواند اثر تهدیدات پیش رو بر زیرساخت‌ها را خنثی کند.
 وجیه الله جعفری مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این همایش با اشاره به حمله‌ی سایبری که چند ماه قبل شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه را هدف قرار داد، گفت: گرچه در فولاد مبارکه مشکل سریع‌تر بررسی و برطرف شد، اما در آن حادثه برخی از خطوط تولیدی این دو شرکت دچار مشکل شدند که اگر قبل از حادثه برنامه ریزی‌های لازم صورت نگرفته بود، بیش از این برایمان هزینه بردار می‌شد.
 وی ادامه داد: با کسب تجربه از حمله‌ی سایبری صورت گرفته به شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه، مدیران شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف دیدند، چرا که قبل از وقوع حادثه باید دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل را انجام داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار