معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی یکپارچه شود

1401/07/26 - 15:47 - کد خبر: 78061
تراب محمدی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم پرهیز از عملکرد جزیره‌ای نهادهای مسوول در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خواستار یکپارچه شدن اعتبارات این بخش برای کارآمدی بیشتر اقدامات لازم شد.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نسل جدید و نوجوان کشور را نیازمند توجه بیش از پیش نهادهای فرهنگی دانست و بی توجهی به مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را چالش اصلی و مهم این شورا خواند. 
وی با بیان اینکه بیکاری جزو آسیب های مهم و تاثیرگذار در ابعاد مختلف اجتماعی است، ادامه داد: تعداد ۱۷ دستگاه در این زمینه رسالت داشته و اعتبارات دارند که متاسفانه به دلیل عملکرد جزیره ای، مجزا  و غیرمتمرکز این بودجه ها در بسیاری از مواقع هدر می رود.
محمدی با تاکید بر اینکه جلسات شورا باید خروجی قابل قبول داشته باشد، گفت: نشستن و برخاستن در این جلسات نتیجه بخش نخواهد بود و عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع این شورا در ارتباط با رصد و کنترل بهبود یافتگان، نشان دهنده همه چیز است که دلیل اصلی آن برنامه محور نبودن شورا است.
وی توجه به بخش نرم افزاری را لازمه موفقیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آـذربایجان شرقی دانست و افزود: با عملیاتی سازی این بخش می توان بهبود یافتگان اعتیاد در استان را به خوبی رصد کرد تا بر اساس معیارهای تعین شده برای پیشگیری از اعتیاد دوباره آنها برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، دستگیری و بازداشت معتادان متجاهر و دادگاهی کردن آنها را جزو رویه های لازم اما سنتی در راه مبارزه با مواد مخدر دانست و با اشاره به اینکه اثرگذاری این اقدامات پایین است، یادآور شد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید به دنبال راهکارهایی برای اثرگذاری اجتماعی باشد تا در همان ابتدا مردم و جوانان به سمت مواد مخدر نروند.
محمدی آگاه سازی را اصل اساسی در مبارزه با شیوع انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد خواند.
به گزارش ایرنا، در این نشست گزارش هایی از سوی آموزش و پرورش در ارتباط با نحوه اجرای خانه های پیشگیری یاریگر با هدف آسیب شناسی، ظرفیت سازی و اقدامات ترویجی و تبلیغی در مناطق آسیب پذیر و نیز از سوی بهزیستی درباره اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد ارایه شد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار