مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان:

منافع اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان با احیای بانک سرمایه بازگردانده می‌شود

1401/07/24 - 11:46 - کد خبر: 77771
صندوق فرهنگیان

نصر: مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با اهتمام جدی دولت، هیات امنا و هیات مدیره برای احیای بانک سرمایه و وصول مطالبات اعضای موسسه از دولت، مساعدت قطعی برای احیای بانک سرمایه موسسه صورت گرفته است.

به گزارش نصر، حمیدرضا نجف‌پور کردی اظهار کرد: در جریان احیای بانک سرمایه، هیچ پول جدیدی از اعضای موسسه به بانک سرمایه پرداخت نخواهد شد بلکه پول‌هایی که از اعضای موسسه از بین رفته است بازگردانده خواهد شد.
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه احیای این بانک بی‌نظیرترین کار بانکی محسوب می‌شود، گفت:  تقاضا کردیم بانک مرکزی و حاکمیت ۱۷ هزار میلیارد تومان جریمه اضافه برداشت این بانک را ببخشد و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز اصل بدهی بانک سرمایه به بانک مرکزی به یک خط اعتباری برای بانک تبدیل شود و مبالغ مذکور بدون در نظر گرفتن سود به صورت پنج ساله تقسیط شود.
 نجف‌پور کردی تصریح کرد: بانک سرمایه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق و سنواتی دارد که از مسئولین محترم قوه قضاییه تقاضای عاجزانه کرده‌ایم برای احقاق حقوق معلمان عزیز به صندوق کمک کنند تا این مطالبات بازگردانده شود.
وی بیان کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک بدون پرداخت مالیات از دیگر درخواست‌ها برای احیای بانک سرمایه است که در این صورت هزاران میلیارد تومان تاثیر مثبت بر ساختار بانک خواهد داشت.
وی در خصوص وصول مطالبات موسسه از دولت، افزود: اخذ مجوز افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته که مقرر شده است آورده نقدی صندوق از محل طلب اعضا از دولت به میزان سه هزار میلیارد تومان تامین شود و این امر با همراهی مسئولین محترم بانک مرکزی در حال قطعی شدن است. بدیهی است با این اقدام مطالبات صندوق از دولت وصول خواهد شد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره دائمی شدن واریزی دولت گفت: در گذشته باوجود تلاش‌های انجام شده، اقدامات دقیقی صورت نگرفته است، بنابراین واریزی دولت هر سال مبتنی بر سلایق و دیدگاه‌های افراد و مسئولین دولت و مجلس در قانون اعمال می‌شد که در برخی از برنامه‌ها این اتفاق نیفتاد اما با پیگیری‌های خوبی که شده، به طور جدی به دنبال دریافت حکم دائمی در قانون بودجه هستیم تا به صورت مستمر سهم دولت به حساب معلمان نزد صندوق واریز شود.
نجف پور کردی در خصوص وضعیت حقوق و مزایای مدیران و کارکنان موسسه و شرکت‌های آن تصریح کرد: بر اساس مطالعات و برنامه ریزی‌های انجام شده دریافتی‌ها در موسسه و شرکت‌های اصلی و تابعه، چه در پتروشیمی‌ها و چه در سایر شرکت‌ها حدود میانگین صنعت است. اگر چه به نظر بنده جای اصلاح و تعدیل مبتنی بر بهره‌وری وجود دارد.
وی یادآور شد: با این حال برنامه جدی داریم که نظام حقوق و دستمزد موسسه را اصلاح کنیم و پرداخت بخشی از حقوق تابع کارایی و بهره‌وری خواهد شد. همچنین در جذب کارکنان و مدیران سه شاخص اصلی تعهد، تخصص و تبحر را با اولویت خانواده و فرزندان اعضای موسسه در نظر گرفته‌ایم.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین در مورد استفاده از ظرفیت فرهنگیان عضو این صندوق گفت: افتخار می‌کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در بین اعضای موسسه در راستای تکمیل سازمان نیرویی و شبکه مدیریتی با رویکرد افزایش بهره‌وری و سودآوری  صندوق بهره بگیریم. ابتدا ظرفیت‌ها و توانایی‌های این عزیزان فرهنگی را احصا خواهیم کرد و حتی‌الامکان در اکثر زمینه‌ها از اعضای صندوق کمک خواهیم گرفت.
نجف پور کردی افزود: نگاه ما در توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اقتصادی و سودآوری با رویکرد علمی است و در هر استانی که ظرفیت وجود داشته باشد، حتما استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار