معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز؛

۱۲ بسته حمایتی در حوزه شهرسازی تبریز برای جلب سرمایه گذار تدوین شده است

1401/07/23 - 17:22 - کد خبر: 77715
محمد عزتی

نصر: معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: ۱۲ بسته حمایتی در حوزه شهرسازی و معماری این شهر برای جلب سرمایه گذار بخش خصوصی تدوین شده و این بسته ها در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری استان ارایه شده است.

به گزارش نصر، محمد عزتی روز شنبه در گفت و گو افزود: این بسته های حمایتی ویژه سرمایه گذاری از سوی این معاونت با شعار « در مسیر جاده ابریشم؛ تبریز کانون سرمایه گذاری» تدوین شده است و در قالب این بسته ها از سرمایه گذاران در این حوزه ها حمایت می شود.
وی اظهار داشت: این بسته ها از جمله شامل سیاست های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی از جمله تسهیلات ویژه بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر در ضوابط طرح تفصیلی و مصوبات بعدی کمیسیون ماده ۵، تسهیلات برای مالکان املاک و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی کلانشهر تبریز و تسهیلات ویژه بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: در قالب این بسته ها تسهیلات ویژه ای برای مراکز اقامتی و هتل ها، احداث شهربازی های روباز و سرپوشیده، احداث پارکینگ ها، تبدیل ساختمان‌های موجود به هتل آپارتمان و احداث اتاق مادر و کودک و بازیکده در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ پرداخت می شود.
عزتی، ادامه داد: همچنین در قالب این بسته ها تسهیلات ویژه ای برای واحدهای مسکونی مجتمع و مسکونی غیرمجتمع، اعمال ۵۰ درصد تخفیف در عوارض برای نوسازی پاساژها و ساختمان های تجاری قدیمی و فرسوده سطح شهر و در حوزه فرهنگی و اجتماعی در تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ پرداخت می شود.
وی اعلام کرد: شهرداری تبریز آماده است تسهیلات گوناگونی در راستای اجرای پروژه‌های شهری ارایه دهد و از سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه شهر دعوت به همکاری می کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار