وزیر دفاع:

وزارت دفاع هزاران قطعه مورد نیاز صنایع مختلف را تولید می‌کند

1401/07/23 - 11:37 - کد خبر: 77664
امیر سرتیپ آشتیانی

نصر: امیر سرتیپ آشتیانی با حضور در مجموعه صنایع قطعه سازی سازمان الکترونیک وزارت دفاع از بخش های مختلف این صنعت و همچنین خط تولید سیستم کنترل الکترونیک خودرو « «ECU » بازدید کرد.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای در این بازدید با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و آغاز هفته وحدت و تقدیر از متخصصان صنعت دفاعی در مجموعه صنایع الکترونیک وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسیر پیش روندگی خود را طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت طی کرده و امروز جایگاه وزارت دفاع و نقش آفرینی نیروهای مسلح در شناسایی، رصد، مواجهه و پاسخ به موقع و موثر به تهدیدات، بر همگان آشکار و مبرهن است و این امر مرهون تفکر جهادی و عمل انقلابی و مجاهدت خالصانه متخصصان دفاعی کشور است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی در این سال ها توانسته اند با تکیه بر استعدادها، توانمندی داخلی و همت بلند به دستاوردهای چشمگیری در عرصه های زمینی، دریایی، هوایی، هوافضا و الکترونیک دست یابند تصریح کرد: سرریز دانش و انتقال فناوری های دفاعی به صنایع کشور از اولویت های مجموعه نیروهای مسلح و وزارت دفاع با رعایت همه ملاحظات بخش های دولتی وخصوصی است.
وی افزود: صنایع دفاعی به عنوان عامل پیش برنده و پیش رو در لبه‌ی فناوری حرکتی چند وجهی و چند بُعدی دارد و طراحی، تولید و ساخت محصولات پیچیده دفاعی به لحاظ ضرورت و گذراندن استانداردهای سخت دفاعی  در بُعد امنیت، پیشرفتی چند ضلعی در حوزه های علوم زیستی، پزشکی، هسته‌ای، شیمیایی، حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، سایبری، الکترونیک و … داشته و بر همین اساس قادر است به روند پرشتاب پیشرفت کشور در ابعاد مختلف کمک شایان کند.
وزیر دفاع با بیان تحریم های ظالمانه نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران  گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح  شکل گرفت و امروز وزارت دفاع هزاران قطعه مورد نیاز صنایع مختلف کشور از جمله حمل نقل زمینی، دریایی و هوایی،صنایع نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی ، پزشکی و داروئی و ... را تولید می کند.
وی در بازدید از بخش سیستم کنترل موتور یورو ۵ دریچه گاز برقی «ECU» گفت: با خروج شرکت های خارجی و همچنین عدم تأمین این  قطعه ی حساس خودرو، شرکت های خودروساز در تولید محصولات خود با چالش اساسی مواجه شدند؛ اما در نهایت همکاری دو  وزارتخانه صمت و دفاع در تولید سیستم کنترل موتور و حتی نسل های پیشرفته تر این محصول، فرصتی برای تقویت و تکیه بر دانش بومی و ابتکارات  ایجاد کرد.
امیر سرتیپ آشتیانی تأکیدکرد: وزارت دفاع خود را ملزم می داند که با رعایت تمام ویژگی‌های فنی و استانداردهای صنعتی، متناسب با نیاز بخش‌های مختلف کشور، نیازمندی بخش‌های راهبردی و زیرساختی کشور از جمله شرکت های خودرو ساز را تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه صنایع دفاعی ما از جمله صنعت حساس و پیچیده ی الکترونیک وزارت دفاع؛ صنعتی در سطح جهانی است گفت: همکاری‌های رو به رشد و مؤثری با مجموعه‌هایی همچون خودرو سازی، پتروشیمی، نفت وگاز و امنیت غذایی وجود دارد و این ارتباط و تعامل دو سویه باید روز به روز با پیشرفت همراه باشد و ان شاءالله  این روند با تدبیر دولت مردمی در سایر بخش‌های کشور نیز رقم خواهد خورد.
انتهای پیام/

پژوهشیار