خبر/

ایلان ماسک می‌خواهد هزینه اینترنت ماهواره‌ای اوکراین را به گردن پنتاگون بیاندازد

1401/07/22 - 16:14 - کد خبر: 77622
ایلان ماسک

نصر: ایلان ماسک با اعلام اینکه دیگر نمی‌تواند بهای تامین اینترنت رایگان در اوکراین را تقبل کند، از وزارت دفاع آمریکا خواست این هزینه را تامین کند.

به گزارش نصر، از آغاز حمله روسیه به اوکراین اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نقشی کلیدی در ارتباطات ارتش اوکراین ایفا کرده است، آن هم در شرایطی که خطوط تلفن و شبکه اینترنت قطع شده است.
تا امروز حدود دو هزار واحد تجهیزات ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین ارسال شده است. ایلان ماسک امروز (جمعه) گفت که این عملیات ۸۰ میلیون دلار برای شرکت اسپیس ایکس هزینه داشته و این مبلغ تا پایان سال میلادی جاری به ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.
شرکت اسپیس ایکس به پنتاگون هشدار داده که احتمال دارد تامین بودجه خدمات اینترنتی ارائه شده به اوکراین را قطع کند؛ مگر آنکه ارتش آمریکا ماهانه ده‌ها میلیون دلار بپردازد.
اسنادی که به دست سی ان ان رسیده نشان می‌دهد که شرکت اسپیس ایکس در ماه گذشته در نامه‌ای به پنتاگون اعلام کرده که دیگر توانایی تامین بودجه خدمات استارلینک در اوکراین را ندارد.
این شرکت همچنین از پنتاگون درخواست کرده تا بودجه لازم برای استفاده دولتی و نظامی اوکراین از استارلینک را تامین کند، بودجه‌ای که به ادعای اسپیس ایکس، تا پایان سال میلادی جاری ۱۲۰ میلیون دلار و تا ۱۲ ماه بعد، نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار