مدیرعامل اتکا:

مساله اصلی مراغه خام‌فروشی محصولات کشاورزی است

1401/07/20 - 16:08 - کد خبر: 77479
مرتضی اعلمی

نصر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا گفت: مساله اصلی مراغه خام‌فروشی محصولات کشاورزی است و با حل این مساله از طریق ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، می‌توان به حاشیه سود مناسب در این شهرستان دست یافت.

به گزارش نصر، «مرتضی اعلمی» که همراه با معاون وزیر دفاع امروز، چهارشنبه به مراغه سفر کرده و در جلسه بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی این شهرستان حضور یافته بود، افزود: برخی از محصولات کشاورزی از جمله «لپه» از این منطقه به خراسان رضوی منتقل و پس از بسته‌بندی و با چرخه توزیع به منطقه باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه سازمان اتکا حدود ۶۵ سال قدمت و سابقه کار درخشان در حوزه‌های امنیت غذایی دارد، بیان کرد: اتکا اکنون نیز به پشتوانه تولید اقلام اساسی و زیرساخت‌هایش نقش‌آفرین است.
مدیرعامل اتکا ادامه داد: مجموعه فروشگاه‌های اتکا در مراغه در حال توسعه بوده و زیرساخت‌های اتکا در این شهرستان، ذخیره کالاهای راهبردی شمالغرب کشور را امکان‌پذیر کرده است.
«اعلمی» از هماهنگی مسئولان محلی این شهرستان در جهت جذب سرمایه‌گذار برای بخش صنایع تبدیلی و غذایی را قابل قدردانی خواند و افزود: مراغه قطب کشاورزی منطقه است و ظرفیت ایجاد کشت و صنعت را نیز دارد.
وی سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این شهرستان را نیازمند مطالعه بیشتر خواند و افزود: ایجاد کشت و صنعت از خام‌فروشی محصولات در این شهرستان جلوگیری می‌کند و اگر مسئولان محلی همکاری کنند، سازمان اتکا حتی می‌تواند سرمایه در گردش برخی از بخش‌های شهرستان را تامین و اشتغال پایدار ایجاد کند.
وی نسبت به استفاده از تسهیلات، مزیت‌ها و تخفیف‌ها جهت سرمایه‌گذاری این سازمان در مراغه ابراز امیدواتری کرد و افزود: حتی بخش فروشگاهی اتکا را هم می‌توان در مراغه با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی توسعه داد.
وی ادامه داد: اتکا می‌تواند کالاهای فروشگاهی را تامین و از بخش خصوصی درصد فروش اخذ کند؛ همچنین می‌تواند جوجه یکروزه، نهاده، واکسن و دارو را در اختیار مرغداران قرار دهد و مرغ را هم تضمینی خریداری کند.
وی با تاکید بر اینکه اتکا در زمینه بازرگانی امکانات قابل توجهی دارد، بیان کرد: با همکاری اداره صمت شهرستان می‌توان گام‌های اساسی در زمینه عرضه و صادرات برخی از محصولات برداشت.
نیروهای مسلح ساکن در جنوب آذربایجان‌شرقی و حتی جنوب آذربایجان‌غربی بسیاری از کالاهای اساسی خود را از طریق فروشگاه اتکای مراغه تامین می‌کنند و سازمان اتکا در این منطقه به دلیل جمعیت قابل توجه ارتشیان نام‌آشناتر از برخی دیگر از مناطق کشور است.
در این جلسه مسئولان محلی نیز به ظرفیت‌های بی‌بدیل این شهرستان در حوزه کشاورزی اشاره کردند تا میهمانان با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان بیش از پیش آشنا شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار