خبر/

واردات نفت به اروپا رکود دو ساله زد

1401/07/20 - 12:18 - کد خبر: 77431
بازار نفت

نصر: جدیدترین آمار واردات نشان داد اروپا با متنوع کردن منابع تامین، موفق شده است خرید نفت را در آستانه اجرای تحریمها علیه مسکو، افزایش دهد.

به گزارش نصر، آمار شرکت تحقیقاتی ورتکسا نشان داد واردات نفت و میعانات به اروپا بحز ترکیه، در سپتامبر به بیش از ۸.۴۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین حجم ماهانه از ژانویه سال ۲۰۲۰ بود.
روسیه بزرگترین تامین کننده نفت اروپا مانده است اما سهم واردات از روسیه، ماه گذشته به ۲۱ درصد در مقایسه با میانگین ۳۴ درصد در سال ۲۰۲۱، کاهش پیدا کرد.
اروپا در سپتامبر، حدود ۱.۷۸ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را وارد کرد که رشد ملایمی در مقایسه با ۱.۶۹ میلیون بشکه در روز در اوت داشت که واردات به پایینترین میزان از ابتدای سال ۲۰۱۶ رسیده بود. همزمان واردات نفت غیرروسی به اروپا امسال به تدریج افزایش داده و به بیشترین میزان از سال ۲۰۱۶ رسیده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، علت عمده رشد واردات نفت به اروپا، صادرات بیشتر از آفریقا به این منطقه بود که ۳۷ درصد از کل واردات اروپا در سپتامبر را تشکیل داد. صادرات لیبی به اروپا، بیشترین افزایش را داشت و به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسید. واردات از خاورمیانه به بالاترین میزان از ماه مه سال ۲۰۱۹ رسید در حالی که صادرات نفت آمریکا، پایینترین میزان از ژانویه بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار