خبر/

رکود اقتصادی دامن‌گیر بزرگترین اقتصاد جهان شد

1401/07/10 - 09:03 - کد خبر: 76350
رکورد جهانی

نصر: آخرین آمار تایید می‌کند که اقتصاد ایالات متحده از نظر فنی در بهار وارد رکود شده است.

به گزارش نصر، تولید ناخالص داخلی آمریکا، ۰.۶ درصد در سه ماهه دوم، پس از افت ۱.۶ درصدی در سه ماهه اول کاهش یافت.
آمارهای رسمی نشان داد که اقتصاد ایالات متحده از نظر فنی در بهار وارد رکود شد و در سه ماهه دوم سالانه ۰.۶ درصد کاهش یافت که در پی افت ۱.۶ درصدی در سه ماهه اول بود.
اگر یک اقتصاد دو فصل متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی (GDP) را تجربه کند، یک رکود فنی در نظر گرفته می‌شود.
سومین تخمین تولید ناخالص داخلی دفتر تحلیل اقتصادی حاکی از یک تجدید نظر رو به بالا در هزینه‌های مصرف‌کننده بود که با تجدید نظر نزولی در صادرات جبران شد در حالی که واردات کاهش یافت.
در گزارش منتشر شده آمده است: «کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی منعکس‌کننده کاهش سرمایه‌گذاری موجودی خصوصی، سرمایه‌گذاری ثابت مسکونی، هزینه‌های دولت فدرال و مخارج دولتی و محلی است که تا حدی با افزایش صادرات و هزینه‌های مصرف‌کننده جبران شد».
تولید ناخالص داخلی دلار فعلی، با نرخ سالانه ۸.۵ درصد یا ۵۰۸ میلیارد دلار در سه ماهه دوم افزایش یافت و به سطح ۲۵.۲۵ تریلیون دلار رسید.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیشتر گفته بود که پس از اینکه بانک مرکزی برای سومین بار متوالی نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داد، اقتصاد آمریکا با مجموعه‌ای از اختلالات غیرمعمول مواجه خواهد بود.
در همین حال، تورم مصرف‌کننده در ماه آگوست افزایش سالانه ۸.۳ درصدی را نشان داد که بالاتر از برآورد بازار ۸.۱ درصد بود، در حالی که در ژوئن به ۹.۱ درصد رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار