سرلشکر باقری:

اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران بی پاسخ نمی‌ماند

1401/07/08 - 15:51 - کد خبر: 76213
سرلشکر باقری

نصر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه اتفاق بیفتد حتماً پاسخ منطقی و متقابل دریافت خواهند کرد.

به گزارش نصر، سرلشکر محمد باقری در خصوص ادعای انهدام یک فروند پهپاد ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در اقلیم شمال عراق افزود: اگر آمریکایی‌ها نسبت به پهپاد ایرانی اقدام داشته باشند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد و این حق مقابله و انتقام را برای خود محفوظ می‌دانیم.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به پایگاه‌های حریر، اربیل و دهوک در عراق دارند، بیان کرد: ما در این مقطع تنها با تجریه طلب‌های تروریست در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به آمریکاها نداریم و آن‌ها بدانند انتقام این حرکت برای نیروهای مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این ادعای آمریکایی‌ها درباره انهدام پهپاد رزمی جمهوری اسلامی ایران ثابت می‌کند آمریکا با تروریست‌ها و تجزیه طلبه‌ها همدست است و در حال همکاری با این گروه‌های تجزیه طلب و تروریست ما می‌باشند.
سرلشکر محمد باقری در ادامه با توصیه به کشورهای همسایه که پایگاهای آمریکایی و صهیونیستی در آن‌ها مستقر است، گفت: اگر اقدام خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، امنیت ملی و منافع ملی از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه اتفاق بیفتد حتماً به آن پایگاه‌ها جواب خواهیم داد.
وی با تاکید بر اینکه دوستی کشور ایران با کشورهای همسایه یک رسم و رسومی دارد و اگر این رسم و رسوم اگر رعایت نشود باید انتظار پاسخ منطقی و متقابل ما را داشته باشند گفت: مقابله با هرگونه اقدام دشمنی را حق قانونی خود می‌دانیم و در همه دنیا این حق وجود دارد و ما از این حق به موقع استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار