وزیر آموزش و پرورش:

هیج دانش آموزی نباید محروم از تحصیل باشد

1401/06/31 - 11:19 - کد خبر: 75657
یوسف نوری

نصر: وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی گفت: برای سال تحصیلی جدید، به دنبال جذب حداکثری دانش آموزان جامانده از تحصیل هستیم.

به گزارش نصر، وزیر آموزش و پرورش درباره ۹۰۰ هزار دانش آموز جامانده از تحصیل در سال تحصیلی جدید گفت: آمار جاماندگان از تحصیل در سال گذشته هم تقریباً همین تعداد بود و در یک و نیم ماه سال تحصیلی گذشته (از ۱۴ فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۱) که مدارس باز بود، ۱۶۴ هزار نفر از ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس برگرداندیم و امسال نیز برنامه داریم که با استفاده از روش‌های مختلف همه دانش آموزان را به تحصیل برگردانیم. البته به جز موارد نادری که جذب شان امکان پذیر نیست. به عنوان نظام تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم که هیج دانش آموزی محروم از تحصیل نباشد.
 نوری درباره جبران کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: کسری معلم داریم، ولی ساز و کار‌هایی برای تأمین معلم اتخاذ شده؛ از جمله اضافه تدریس همکاران شاغل و بازنشسته و گرفتن مجوز بکارگیری نیرو‌های خرید خدمات، سرباز معلم و جذب دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان، تا سال تحصیلی جدید را بدون کمبود معلم شروع کنیم.
 وزیر آموزش و پرورش درباره زمان تحویل کتاب‌های درسی به دانش آموزان گفت: ۱۴۹ میلیون جلد کتاب در حدود ۸۰۰ عنوان چاپ شده و مشکلی برای تأمین کتاب نداریم و کسانی که در سامانه کتاب ثبت نام کرده اند، کتاب به آدرس مدرسه آن‌ها ارسال شده است. ولی حدود یک میلیون دانش آموز هنوز کتاب‌های خود را در سامانه ثبت نکرده اند که ممکن است دانش آموزانی باشند که هنوز هدایت تحصیلی را انجام نداده اند، یا کتاب درسی سال‌های قبل را استفاده می‌کنند و یا اینکه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای یا کاردانش هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار