خبر/

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای فدراسیون بین‌المللی جودو؛ روسیه از مسابقات جهانی حذف شد

1401/06/30 - 18:57 - کد خبر: 75621
جودو

نصر: جودکاران روسیه و بلاروس به‌رغم اینکه پیش‌تر مجوز حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ را به عنوان ورزشکار بی‌طرف دریافت کرده بودند، از حضور در رقابت‌های جهانی تاجیکستان محروم شدند.

به گزارش نصر، فدراسیون جهانی جودو در ماه مارس در تصمیم مغایر با تصمیم سایر نهادهای ورزشی بین‌المللی ورزشی، اعلام کرد که جودکاران روسیه و بلاروس می‌توانند در تورنمنت‌ها حاضر شوند اما تنها زیر پرچم فدراسیون جهانی.
تصمیم فدراسیون جهانی جودو با انتقاد شدید اوکراین مواجه شد؛ کشوری که جام جهانی جودو در مغولستان که در ماه ژوئن برگزار شد را تحریم و اعلام کرد که در صورت حضور ورزشکاران روسیه در رقابت‌های جهانی تاجیکستان در ماه اکتبر، باز هم تصمیم مشابهی اتخاذ خواهد کرد.
با این حال، فدراسیون جهانی جودو امروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد که با توجه به شرایط بین‌المللی کنونی، به منظور حصول اطمینان از امنیت همه ورزشکاران رشته جودو، تا ژوئن ۲۰۲۳ از حضور نمایندگان روسیه و بلاروس در رقابت‌های بین‌المللی ممانعت به عمل خواهد آورد.
به‌دنبال آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، نهادهای بین‌المللی ورزش به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک، تحریم‌های گسترده‌ای  را علیه مسکو وضع کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه احتمالا سرشناس‌ترین جودکار مسکو است و فدراسیون جهانی جودو در ماه مارس پوتین را از سمت ریاست افتخاری این سازمان جهانی، تعلیق کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار