رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی:

رویداد "توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌ها" در تبریز برگزار می‌شود

1401/06/30 - 12:13 - کد خبر: 75551
جلسه

نصر: رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: به‌منظور رفع نیازهای فناورانه صنایع و ارگان‌ها و فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه‌گذار، رویداد تانا (توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان ها) همزمان با نمایشگاه رینوتکس در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در نشست با مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان با اعلام این خبر بر ضرورت گسترش دیپلماسی فناوری در کشورهای منطقه‌ تأکید کرد و افزود: بازار فروش محصولات فناورانه در کشور روزی اشباع خواهد شد و از هم‌اکنون باید به فکر صادرات محصولات فناورانه به کشور های هم اقلیم و منطقه باشیم.
وی اظهار کرد: رایزنی‌های لازم با چندین پارک علم و فناوری در کشورهای مجاور و هم اقلیم انجام‌شده است و در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل منعقد خواهد شد.
جعفری راد کمبود اراضی، دفاتر کار و بودجه را اصلی‌ترین مشکلات پیش روی این پارک عنوان کرد و گفت: به‌منظور افزایش حمایت از شرکت‌های مستقر شیوه پذیرش شرکت‌ها در مراکز رشد واحدهای فناور پارک بازنگری خواهد شد.
به گفته وی، ابتدا ضمن ارزیابی توانمندی‌های شرکت، امکان‌پذیری فروش محصولات تولیدشده موردبررسی قرار خواهد گرفت و پس از استقرار، حداکثر حمایت از شرکت‌ها انجام خواهد یافت.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: اقدامات لازم برای برخورداری شرکت‌های مستقر از مزایا و ظرفیت‌های قانون جهش دانش‌بنیان در حال انجام است.
جعفری راد با دعوت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی برای استقرار در پارک، از برگزاری دوره‌های توانمندسازی مختلف برای شرکت‌های مستقر خبر داد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان گفت: پیگیری های لازم برای گسترش اراضی پارک، گسترش زیرساخت ها و ایجاد راه دسترسی از اتوبان تبریز سهند به مجتمع عصر انقلاب در حال انجام است و به زودی راه دسترسی از آزاد راه مهیا و دکل مخابراتی ۴G در محدوده مجتمع نصب خواهد شد.
غلامرضا دهقان افزود: در ماه های گذشته مراکز رشد و نوآوری شهرستان های مراغه، بناب، ورزقان و آزاد اسلامی تبریز تجهیز و گسترش یافته اند و با تعامل و همکاری مسئولان شهرستان ها از تمامی مراکز رشد و نوآوری بیش از پیش حمایت خواهد شد.
وی تاکید کرد: با افزایش کارکنان بخش های امور مالی، اداری و خدمات، رسیدگی به خواسته های و نیازهای شرکت ها تسریع خواهد شد.
دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به «رینوتکس ۲۰۲۲» از دوم تا ششم آبان ماه سال‌جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار