رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

رگبار باران برخی نواحی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

1401/06/30 - 10:11 - کد خبر: 75529
تبریز بارانی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، رگبار باران برخی نواحی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر با بیان اینکه این وضعیت از عصر امروز تا بعد از ظهر جمعه در استان حاکم می شود، افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد در این مدت جوی نسبتا ناپایدار در استان برقرار می شود.
وی اظهار داشت: این وضعیت موجب افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید شده و به ویژه روز پنجشنبه با غرش آذرخش و کاهش نسبی دما همراه خواهد شد.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه جنوبی استان نیز احتمال خیزش و یا نفوذ گرد و خاک پیش بینی می شود ولی از روز شنبه جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۱۱ درجه و جلفا با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۱۹ درجه سانتی گراد رسید.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار