خبر/

صدور دستور رسیدگی به مشکلات در دیدار مردمی استاندار آذربایجان شرقی

1401/06/29 - 21:44 - کد خبر: 75523
جلسه

نصر: استاندار آذربایجان شرقی امروز سه شنبه از نزدیک و به صورت چهره به چهره با تعدادی از مراجعان مردمی دیدار و دستورات لازم برای رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها را صادر کرد.

به گزارش نصر، در این دیدار تعدادی از اقشار مختلف مردم مسایل و مشکلات خود را با عابدین خرّم در میان گذاشتند و دستورات لازم برای مساعدت و همکاری در جهت رفع مشکلات آنها به مدیران و مسئولان اجرایی از سوی استاندار آذربایجان شرقی صادر شد.
جمعی از معاونان و مدیران کل استانداری و نهادهای دولتی مستقر در آذربایجان شرقی نیز استاندار را دراین دیدار، همراهی و دستورهای صادر شده را برای رفع مشکلات مراجعان پیگیری کردند.
در این ملاقات که مراجعه‌کنندگان آن از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، مشکلات و مطالباتی از قبیل اشتغال، بهداشت و درمان، وام خود اشتغالی، واگذاری زمین، مشکل برج ۳۰۰ واحدی شهرستان اسکو، محله ملازینال و بزرگراه خواجه- ورزقان- خاروانا، مطرح و پس از صدور دستور پیگیری از سوی استاندار، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات توسط مدیران اجرایی انجام شد.
 در این دیدار جانباز ۷۰ درصد به همراه همسر و فرزندش برای حل مشکل اشتغال فرزندانش آمده بود، جوان ۴۵ ساله ای که به دلیل ابتلا به بیماری خاص دچار مشکلات متعدد از جمله بیکاری و معیشتی شده بود که دستور مساعدت و همکاری برای حل مشکلات آنان صادر شد.
یکی از اهالی محله حاشیه نشین ملازینال تبریز نیز به نمایندگی از مردم محله برای پیگیری مشکلات مختلف از جمله مسایل زیرساختی و بهداشتی محله حضور داشت که دستور تشکیل کارگروه رسیدگی به مسایل ملا زینال در اسرع وقت توسط فرمانداری تبریز با حضور دستگاه های مرتبط صادر شد.
گروهی چهار نفره نیز به نمایندگی از مردم شهرستان ورزقان با درخواست رسیدگی به وضعیت پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان با استاندار دیدار و گفت و گو کردند که دستور رسیدگی به وضعیت پروژه از سوی استاندار صادر و مسوولان زیربط نیز در این دیدار پاسخگوی موارد مطرح شده از سوی شهروندان بودند.
گروهی دیگر از جوانان شهرستان اسکو در خصوص مسایل برج ۳۰۰ واحدی این شهرستان حضور داشتند که مقرر شد فرماندار شهرستان به جد پیگیر اجرای حکم قضایی این مجتمع مسکونی باشد.
سامانه تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) است که همه مردم می‌توانند پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها و درخواست‌های خود از دستگاه‌های دولتی را با آن مطرح کنند.
 این سامانه از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار است و با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.
سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمان‌های ذی‌ربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبه‌گری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 کلیه مسائل و مشکلات مردم که از طریق سامانه ۱۱۱ طرح می‌شود، به دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود و دستگاه‌ها موظف به پیگیری و حل مشکلات طرح‌شده در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود می‌باشند.
درخواست کنندگان ملاقات با استاندار آذربایجان شرقی می توانند از طریق سامانه ۱۱۱ درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار