پیش بینی زمستانی وحشتناک برای اتحادیه اروپا

1401/06/29 - 16:04 - کد خبر: 75486
تعطیلات زمستانی

نصر: اتحاديه اروپا نمی‌تواند زمستان پیش رو و سال آینده را بدون دریافت گاز از روسیه یا کاهش قابل توجه مصرف پشت سر بگذارد.

به گزارش نصر، شرکت مشاوره‌ای یاکوف اند پارتنرز تاکید کرد که اتحادیه اروپا یا باید به واردات گاز از روسیه ادامه یا میزان مصرف خود را کاهش دهد.
روزنامه اقتصادی «آر بی کِیْ» با استناد به مطالعه‌ای که شرکت مشاوره‌ای یاکوف اند پارتنرز انجام داده است، اعلام کرد که کاهش وابستگی به گاز طبیعی روسیه برای اتحادیه اروپا در سال آینده بدون متوقف کردن گسترده تولید غیر ممکن خواهد بود.
این مطالعه نشان می‌دهد که علیرغم انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر پر شدن ذخایر اتحادیه اروپا، این اتحادیه هنوز نتوانسته است به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان دهد و در نتیجه نمی‌تواند زمستان پیش رو و سال آینده را بدون دریافت گاز از روسیه یا کاهش قابل توجه مصرف پشت سر بگذارد.
در این گزارش تاکید شده است که کشور‌های اروپایی برای تامین نیاز‌های خود تا پایان سال ۲۰۲۲ یا باید به واردات انرژی از روسیه ادامه یا مصرف گاز را بین ۷ تا ۱۲ میلیارد متر مکعب کاهش دهند که این امر تنها در صورت متوقف کردن بخشی از فعالیت یا تعطیل کردن کامل تعدادی از صنایع ممکن خواهد بود.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است، اگر تقاضای چین برای گاز طبیعی افزایش یابد یا اگر زمستان سرد و طولانی باشد یا در صورت بروز اختلال در زنجیره عرضه، این کسری احتمالاً به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت.
شرکت مشاوره‌ای یاکوف اند پارتنرز همچنین اذعان داشت که ۷۰ درصد ظرفیت تولید کود نیتروژن در اتحادیه اروپا متوقف شده و تولید آلومینیوم تا ۲۵ درصد و تولید فولاد تا ۵ درصد کاهش یافته است. نویسندگان این تحقیق پیش بینی کرده اند که حتی در صورت معتدل بودن زمستان این کاهش تولید احتمالاً ادامه خواهد داشت.
اِلِنا کوزْنِتسُوا، یکی از شرکای این شرکت گفت: در سال ۲۰۲۳، عدم دریافت گاز از روسیه به معنای کسری ۴۰ تا ۶۰ میلیارد متر مکعبی برای کشور‌های اروپایی خواهد بود.
وی توضیح داد: ۶۰ میلیارد متر مکعب گاز با میزان مصرف سالانه گاز در فرانسه و لهستان در مجموع یا کل مصرف سالانه گاز در صنایع تولید کود، پتروشیمی، متالورژی آهنی و غیر آهنی و تمام شاخه‌های مهندسی برابری می‌کند.
وی هشدار داد متوقف شدن فعالیت این صنایع بر فعالیت سایر صنایع مرتبط از کشاورزی گرفته تا خدمات نیز تاثیر خواهد گذاشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار