سیدکاظم زعفرانچیلر:

حرکت پر شتاب فرهنگی و عمرانی شهرداری تبریز/به دنبال جبران عقب‌افتادگی‌ها هستیم

1401/06/29 - 14:29 - کد خبر: 75462
سیدکاظم زعفرانچی

نصر: رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز در خصوص نگهداری و مرمت خانه‌های تاریخی توسط شهرداری تبریز گفت: شهرداری برای احیا و مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به مکان‌های گردشگری عزم لازم را دارد و شورای شهر نیز با ارائه طرح‌های متنوع پیگیر این امر است.

به گزارش نصر، سیدکاظم زعفرانچیلر در بازدید از خانه استاد شهریار اظهار کرد: با ارائه و پیگیری طرح پارک‌های موضوعی و تخصصی در سطح شهر، پیگیر ایجاد فضای مفرح و رونق امر گردشگری هستیم. در این طرح، پارک‌های موجود که ظرفیت لازم را دارند به پارک غذا، پارک هوشمند و ... تبدیل خواهند شد و شهردار تبریز نیز در این مورد همکاری و برنامه ریزی لازم را دارد.
این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس بر لزوم هماهنگی بیشتر شهرداری‌های مناطق با مدارس جهت بازدید و آشنا کردن دانش آموزان با سابقه تاریخی و عظمت فرهنگی تبریز تاکید کرد.
سیدکاظم زعفرانچیلر با اشاره به تملک خانه‌های اطراف خانه ستارخان و چندین طرح تاریخی گردشگری دیگر، حرکت فرهنگی و عمرانی شهرداری را قطاری رو به جلو با شتاب عنوان کرد که می تواند عقب ماندگی کلان شهر تبریز را از نقطه نظر نشان دادن تاریخ و تمدن این شهر جبران کند.
وی گفت: امیدوارم با انتقال ساختمان شورا از محل عمارت شهرداری در بزرگداشت و حفظ عظمت تاریخی این بنای بسیار مهم نیز قدمی برداشته شود.
عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: بنده دفتر خود را از عمارت ساعت انتقال داده‌ام و طبق توافقی که با اعضای محترم شورای شهر صورت گرفته، بقیه همکاران هم تا اوایل سال آینده نسبت به انتقال دفاتر خویش اقدام خواهند کرد و این یک کار عملی در نگهداشت ابنیه تاریخی تبریز است.
انتهای پیام/

پژوهشیار