کولیوند:‌

پوشش درمانی زائران اربعین تا بازگشت آنها ادامه دارد

1401/06/25 - 20:23 - کد خبر: 75137
اورژانس

نصر: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پوشش امدادی و درمانی هلال‌احمر تا پایان مراسم اربعین و بازگشت کامل زائران به کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، پیرحسین کولیوند در بازدید از درمانگاه‌های این جمعیت در کربلا افزود: جمعیت هلال احمر تا زمانی که زائران در خاک عراق هستند به آنها خدمت‌رسانی می کند و در کنار مردم، با مردم و برای مردم خواهد بود، این خدمات علاوه بر عراق در مرزها و داخل کشور نیز تا پایان مراسم بزرگ اربعین و نیاز زائران به حمایت‌های امدادی و درمانی، ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: تعدادی از زائران، نگران عزیزان خود هستند که مفقود شده اند اما برخی از این مفقودان به دلیل گرمازدگی در بیمارستان ها بستری شده اند، به همین دلیل تدابیر لازم برای اینکه هیچ زائری در عراق باقی نماند، اندیشیده و هماهنگی های لازم با وزارت صحه عراق، حشدالشعبی و جمعیت هلال احمر عراق انجام شده تا لیست بیماران بستری از سوی وزارت صحه عراق در اختیار کنسولگری و سفارت و بیمه قرار گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت اکنون به همه مراجعان حتی زائران عراقی امدادرسانی می کند، افزود: تعدادی از همکاران ما با تسلط به زبان عربی در بیمارستانها و درمانگاه ها حضور دارند که اگر اطلاعاتی داشته باشند در اختیار دیگر همکاران مستقر در مرکز فرماندهی عملیات هلال احمر در نجف قرار می دهند تا در سامانه ثبت شود و در نهایت براساس اطلاعات جمع آوری شده، بیمارانی که شرایط اعزام داشته باشند بلافاصله برای ادامه درمان به داخل کشور اعزام می شوند.
کولیوند گفت: امسال با آمادگی بیشتر نسبت به سالهای قبل و با افزایش تعداد پایگاه های درمانی وارد عملیات اربعین شدیم. در حال حاضر ۲۰۰ پایگاه سطح یک، ۴۰ پایگاه سطح ۲ و ۶ بیمارستان ثابت و سه بیمارستان سیار در حال خدمت به زائران بیمار هستند که این امر موجب افزایش سطح دسترسی مردم و تعداد مراجعات با رضایتمندی بیشتر خواهد شد.
وی افزود: تاکنون بیش از دو میلیون خدمت درمانی بهزائران ارائه شده است. همه تمهیدات دارویی با توجه به پیش بینی گرمازدگی زائران در نظر گرفته شده و سرم های مورد نیاز شامل دو میلیون لیتر سرم هم از کشور عراق تهیه شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر آمادگی کامل این جمعیت برای خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: جمعیت هلال احمر به علت حضور در مراسم حج به تمامی این امور و مشکلات احتمالی کاملا واقف بوده و با آمادگی کامل برای پوشش امدادی و درمانی این مراسم حضور پیدا کرده است.
کولیوند افزود: امسال برای متخصصان بهداشت و مدیران مدیریت بیماریها نیز کارت شناسایی وزارت صحه عراق صادر شده که بر همه موکب ها نظارت داشته باشند. این امر موجب رعایت بیشتر شیوه نامه و دستورالعمل های پخت و توزیع غذا و نذورات شده و تاکنون سطح مراقبت ها و بهداشت نسبت به سالهای قبل تغییر قابل توجهی داشته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار