امام جمعه موقت تبریز:

خودکفائی مهمترین دستاورد دفاع مقدس است

1401/06/25 - 16:05 - کد خبر: 75118
حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن

نصر: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: این دوران هشت ساله دستاوردهای بسیار مهم و قابل توجهی داشت که خودکفائی مهمترین این دستاوردها به شمار می‌رود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، هشت سال ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن متجاوز را یکی از فرازهای مهم تاریج ایران در تمام اعصار برشمرد و افزود: نباید با سهل انگاری این دوران پرشکوه و عزت آفرین از یادها و خاطره ها دور شود، چون دفاع مقدس برکات بیشماری برای جمهوری اسلامی داشت.
وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن به دشمن داده نشد، اظهار داشت: هدف اصلی دشمن بعثی و ابرقدرت های شرق و غرب از آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور از بین بردن کامل انقلاب اسلامی نوپای مردم مسلمان ایران بود.
روشن تن با گرامیداشت یاد همه شهدای دفاع مقدس، یادآور شد: این جنگ هشت ساله سرنوشت کشور را تغییر داد و مردم مومن و ولائی ایران به جهانیان نشان دادند که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و کشوری که در ۲۰۰ سال اخیر فقط در حال تجزیه بود،طی هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاکش را به دشمن نداد.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خودکفایی دفاعی، ملی، اتکای ملی و استقامت مردمی و تربیت فرزندان آسمانی را از دیگر دستاوردهای مهم دفاع مقدس برشمرد.
روشن تن تبعیت از ولی فقیه زمان و رهبری داهیانه امام راحل (ره) را یکی از رموز موفقیت ایران در دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: اگر مردم و مسئولان به ندا و تفکرات رهبری توجه کنند، رسیدن به قله های تقوی و سعادت مهیا می شود و  دست طمع کاران و اجانب برای همیشه قطع خواهد شد.
وی به ۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد شهریار اشاره کرد و گفت: این شاعر عارف به تعبیر مقام رهبری به واقع حکیم بود و شخصیت ممتاز وی برای همیشه تاریخ بر ترک ادب و فرهنگی ایران و آذربایجان خواهد درخشید.
روشن تن به عشق و علاقه شهریار به رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد:  در دیدار تاریخی شهریار با ایشان، وقتی چشم استاد به دست مبارک ایشان خورد، نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.
امام جمعه موقت تبریز برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را نمایش اقتدار و وحدت مسلمانان و جهان تشیع دانست و با قدردانی از پذیرایی عراقی ها از زائران ایرانی، گفت: عراق با عشق در این مسیر جلو آمد و دریای خروشان زائران را با تمام محرومیت‌هایش به سینه فشرد، هرچند دشمن تلاش می‌کرد تا جزئیات را بزرگ نشان دهد اما مردم عراق ارادتمندان و شیعیان امام حسین(ع) را در آغوش خود گرفتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار