خبر/

آمریکا سه ایرانی را متهم به انجام فعالیت‌های مخرب رایانه‌ای کرد

1401/06/23 - 21:16 - کد خبر: 75005
ایران آمریکا

نصر: همزمان با تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت دادگستری این کشور نیز روز چهارشنبه به وقت محلی سه شهروند ایران را متهم به انجام فعالیت‌های مخرب رایانه‌ای کرد.

به گزارش نصر، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا با صدور کیفرخواستی علیه سه شهروند ایرانی در آمریکا، آنان را متهم به انجام حملات سایبری و سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده یا افشاشده در شبکه‌های مورد استفاده عمومی و برنامه‌های نرم‌افزاری کرده است.
بر اساس ادعای وزارت دادگستری، مظنونان پرونده با هدف قرار دادن صدها قربانی در آمریکا و سایر کشورها و پس از دسترسی و سرقت داده های آنان، قربانیان را تهدید به انتشار داده ها در صورت عدم پرداخت باج کردند.
به گفته این نهاد آمریکایی در برخی از موارد قربانیان اقدام به پرداخت ها باج کردند تا داده های آنان منتشر نشود.
ز سوی دیگر یک مقام ارشد وزارت دادگستری در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که گمان نمی رود هکرها با ایران همکاری کرده باشند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را به اتهام انجام حملات سایبری به فهرست تحریم‌های خود افزود.
وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را به دلیل نقش  آنها در اقدامات مخرب سایبری از جمله فعالیت باج افزاری تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۸ شهرویر ماه نیز همزمان با اتهام زنی های بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمله سایبری به آلبانی اعلام کرد که وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرده است.
بر اساس اعلام امروز وزارت خزانه داری آمریکا، ۱۰ فردی که در فهرست تحریم‌ ها قرار گرفته‌اند همگی تبعه ایران هستند.
در بیانیه ای که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده، ادعا شده است که تمامی افراد و نهادهایی که شامل تحریم های جدید شدند وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.
دولت بایدن در حالی از رویکرد دیپلماسی و شعار بازگشت به برجام سخن می گوید که تاکنون هیچ اقدام عملی موثری برای بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ انجام نداده بلکه در تداوم  اتهام زنی های بی‌پایه و اساس مخالفان جمهوری اسلامی ایران سیاست های شکست خورده فشار حداکثری علیه تهران را اجرا می کند و به بهانه های مختلف دست به تحریم می زند تا به زعم خود با رویکرد دیپلماسی توام با فشار، خواسته های خود را بر ایران تحمیل کند.
آمریکا  حمله سایبری ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور)  و نیز حمله سایبری ۱۵ جولای (۲۴ تیر ماه) به آلبانی را به ایران نسبت داده و محکوم کرده است.
نخست‌وزیر آلبانی با مطرح کردن اتهام بی پایه و اساس علیه ایران گفته است که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است. "ادی راما" تصریح کرد که این کشور در حال قطع روابط دیپلماتیک با ایران است و به دیپلمات های ایرانی و پرسنل سفارت ایران دستور داده است ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.  
بعد از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد.
منافقین هر ساله اجلاسی را با دعوت از چهره های ضد ایرانی به تیرانا برگزار می‌کرد تا اینکه اجلاس امسال این سازمان بنا به دلایل امنیتی لغو شد.
وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده از سوی دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان را بر اساس چنین ادعاهای بی پایه، اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی دانست.
انتهای پیام/

پژوهشیار