گزارش/

کشمکش والدین و سرویس مدارس/ قیمت‌های نجومی در آستانه بازگشایی مدارس

1401/06/23 - 16:59 - کد خبر: 74985
سرویس مدارس

نصر: نرخ جدید سرویس مدارس در سال جدید اعلام شده و بسیاری از والدین از افزایش این نرخ‌ها گلایه دارند.

به گزارش نصر، کمتر از ده روز دیگر به بازگشایی مدارس باقی مانده و همچنان مشکل سرویس دانش آموزان در مدارس دولتی حل نشده است. از نظر قانونی سرویس مدارس چندین کارگروه دارد که رئیس کارگروه در تبریز رئیس آموزش و پرورش هر ناحیه است و در شهرستان‌ها هم رئیس کارگروه رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان است.
با این حال در اغلب مدارس رضایتی از والدین گرفته شده که مدرسه هیچ تعهدی در قبال سرویس مدارس ندارد در حالیکه آموزش و پرورش در کارگروه سرویس مدارس است و باید مدارس به این مساله رسیدگی کنند. متاسفانه در آستانه بازگشایی مدارس حتی مشخص نیست که چه تعداد مدرسه به چه تعداد سرویسی نیاز دارند. از سوی دیگر بر اساس نرخی که شورا برای سرویس مدارس در سال جدید تصویب کرده و بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش صادر کرده کرایه سرویس مدارس برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین است.
در این میان والدین هم باید دغدغه تامین سرویس را داشته باشند در حالیکه در این باره کمبود وجود دارد و هم باید دغدغه هزینه‌های سرویس مدارس را داشته باشند.

نرخ جدید سرویس مدارس در سال ۱۴۰۱
طبق بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش استان صادر کرده بر اساس تصویب شورای شهر نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید به شرح زیر می‌باشد:


با این احتساب والدین برای سرویس مدارس دولتی در کمترین حالت باید یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و در بیشترین حالت سه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان پرداخت کنند، هزینه‌ای که بسیاری از والدین از آن ناراضی هستند.

شانه خالی کردن مدارس از ماجرای سرویس‌ها
یکی از والدین تبریزی در گفت‌وگو با آناج با گلایه از شانه خالی کردن مدارس در خصوص سرویس مدارس گفت: مدرسه اعلام کرده که اگر سرویس‌ها این قیمت را قبول نداشته باشند باید خودمان با توافق بین اولیا و راننده قیمت را افزایش دهیم! اگر قرار برچنین کاری باشد چرا اصلا شورا نرخ مصوب می‌کند؟ اگر هم قرار است خودمان مسئول مذاکره با راننده باشیم مدرسه و آموزش و پرورش چه کاره است؟
وی با اشاره به نبود قانون در خصوص سرویس مدارس عنوان کرد: در دوران کرونا که اسفندماه مدارس تعطیل شد ما در ابتدای سال تحصیلی پول سرویس مدارس را کامل پرداخت کردیم اما رانندگان و مدارس مابقی آن را به والدین عودت ندادند و کسی هم نمی‌توانست اعتراضی کند.
این شهروند تبریزی با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس برای برخی از والدین سنگین است، توضیح داد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب فرزندشان را در مدارس دولتی ثبت نام می‌کنند و چنین هزینه‌هایی برای آنها خارج از توان است.
آناج پیگیر این مساله از مسئولین آموزش‌وپرورش و مسئولان مربوطه خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار