ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

بانک مرکزی مکلف به تسهیل بازپرداخت مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی شد

1401/06/23 - 11:59 - کد خبر: 74921
آیت الله رئیسی

نصر: اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بانک مرکزی را مکلف کردند با همکاری بانک صنعت و معدن اقدامات لازم را برای تسهیل بازپرداخت مطالبات بانک‌ها از شرکت‌های تولیدی به عمل آورند.

به گزارش نصر، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه - ۲۲ شهریور - تشکیل شد و در این جلسه موضوع تعیین تکلیف تسهیلات شرکت‌های تولیدی مشمول جز «د» بند ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور مطرح و مقرر شد، بانک مرکزی با همکاری بانک صنعت و معدن اقدامات لازم را جهت تسهیل بازپرداخت مطالبات بانک‌ها، به گونه‌ای که به تولیدکنندگان آسیبی نرسد، به عمل آورند.
در قانون بودجه سال ۱۳۸۸ و به منظور افتتاح خط اعتباری ارزی جهت افزایش سهم تسهیلات ارزی بخشهای غیردولتی، بانک مرکزی مکلف شده بود از محل منابع ارزی خود مبلغ سه میلیارد دلار را در بانک‌های عامل یا بانک‌های خارجی برای واحدهای تولیدی سپرده‌گذاری نماید.
در این جلسه همچنین گزارش سازمان برنامه و بودجه از عملکرد منابع و مصارف بودجه کل کشور در ۵ ماه اول سال جاری ارائه شد و بر اساس آن دستگاه‌های دولتی مکلف شدند در حوزه‌های مرتبط با فروش اموال و سهام، تلاش و پیگیری جدی‌تری به عمل آورند.
انتهای پیام/

پژوهشیار