سردار حاجیان:

گذرنامه‌ ویژه فقط تا روز اربعین اعتبار دارد

1401/06/22 - 22:50 - کد خبر: 74874
زائران اربعین

نصر: سخنگوی فراجا گفت: گذرنامه‌ ویژه فقط تا روز اربعین اعتبار دارد و پس از این روز از سوی پلیس عراق قابل پذیرش نیست.

به گزارش نصر، سردار مهدی حاجیان گفت: ورود زائران از عراق رو به افزایش است و تا به این لحظه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر ایرانی در کمال صحت و سلامت وارد خاک میهن عزیزمان شده اند و همچنان برگشت زائران با همکاری مرزبانان پلیس ایران و عراق در سایه امنیت کامل در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از سه میلیون نفر از اعم از اتباع ایرانی و خارجی از مرز‌های شش‌گانه کشور به سمت کشور عراق خارج شده‌اند، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی از مرز‌های غربی ایران عبور کرده و به زیارت حرم و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شده‌اند.
سخنگوی فراجا از اجرای طرح ترافیکی از مبدأ تا مقصد توسط پلیس راه و راهور خبر داد و گفت: تمام محور‌های مواصلاتی به صورت هوشمند رصد می‌شوند و در صورت بروز گره‌های کور ترافیکی بلافاصله نسبت به روان سازی تردد خودرو‌ها اقدام خواهد شد ضمن اینکه در بحث امنیتی نیز با اشراف کامل پلیس ایران و عراق هیچگونه مشکل امنیتی تا به امروز نداشتیم و امنیت پایدار در تمامی مرز‌ها برقرار است.
حاجیان در خصوص از سرگیری مجدد صدور و تمدید گذرنامه‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه شرایط ورود و خروج در مرز‌ها به یک وضعیت پایدار و روان رسیده است صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین نیز از سر گرفته شده و پلیس آماده خدمت‌رسانی به زوار عزیز است، اما باید این عزیزان بدانند که گذرنامه‌های ویژه اربعین ظرف ۷۲ ساعت به دستشان می‌رسد و با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه گذرنامه‌های ویژه اربعین تنها تا روز اربعین اعتبار دارد و پس از این روز از سوی پلیس عراق قابل پذیرش نیست توصیه اکید می‌کنیم چنانچه کسی قصد دارد بعد از اربعین در عراق بماند حتماً از گذرنامه‌های عادی استفاده کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار