عابدین خرّم مطرح کرد:

نگرانی از وضعیت سرویس مدارس آذربایجان شرقی

1401/06/22 - 21:16 - کد خبر: 74871
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی: گزارشهایی که از وضعیت آمادگی سرویس مدارس به دستمان رسیده نگران کننده است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هنوز برآورد دقیقی از تعداد سرویس مدارس و قیمت مصوب در دست نیست، این وضعیت نگران کننده است.
وی ادامه داد: مهمترین بحث در شهر‌های بزرگ بحث ترافیک است که باید به این موضوع طرح‌های مختلف از جمله تامین خودرو و طرح ترافیک ارائه شود.
وی فرمانداران را مکلف به پیگیری آخرین وضعیت سرویس مدارس کرد و گفت: اگر مدیرانی از این موضوع استنکاف کردند، شهرداران مسئول مستقیم پیگیری موضوع هستند.
خرّم گفت: باید در عرض یک هفته طرح‌های ترافیکی و سرویس مدارس به صورت کامل و قابل اجرا برای آمادگی بازگشایی مدارس مشخص و راهکار عملی ارائه شود و مسائل خرد مربوط به شهرستان تبریز نباید در جلسه تخصصی شورای استان مورد بحث قرار گیرد باید موضوعات در کارگروه منسجم شهرستانی پیگیری شوند.
وی ادامه داد: دو مساله اصلی در رابطه با قیمت‌های که از اولیا در مدارس حتی دولتی مطالبه می‌شود و بی نظمی در مدارس غیرانتفاعی باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.
عابدین خرّم با تاکید بر ایجاد اکیپ نظارتی از مدارس دولتی و غیردولتی گفت: باید از افزایش هزینه ها در مدارس جلوگیری شود و به صورت ابلاغ مشخص به تمام مدارس ارائه شود و اولیا نیز مطلع شوند و مسئولان مربوطه باید این مصوبات را به جد پیگیری کنند.
استاندار آذربایجان شرقی از رسانه‌ها  به خصوص صدا و سیما خواست برای آمادگی ذهنی و عملی برای بازگشایی مدارس اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند تا دچار عقب افتادگی نشویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با تاکید بر بازگشایی تمامی مدارس از اول مهر ماه جاری گفت: تعطیلی مدارس در دوران کرونا آسیب‌های زیادی از نظر فضای فیزیکی، نیروی انسانی و شاخص‌های تعلیم و تربیت در بر داشت.
علیرضا صیادی افزود: همه شاخص‌های بازگشایی مدارس استان رصد و پایش شده و تا کنون ۹۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام نهایی شده و توزیع کتب درسی انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در مرحله آغاز صدور ابلاغ همکاران فرهنگی برای حضور در کلاس‌های درس هستیم ادامه داد: موضوع نیروی انسانی از چالش‌های این اداره کل بود که در این خصوص تامین کسری‌ها از مجاری قانونی و به شیوه مطلوب انجام شده و امسال هیچ مدرسه و کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.
صیادی گفت: موضوع تخصیص معلم به تمام دانش آموزان بررسی شده و هیچ یک از دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم بدون معلم نخواهند ماند.
وی افزود: هشت هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی با ۳۶ هزار و ۶۶۵ کلاس درس در استان فعال است و ۳۳ هزار همکار فرهنگی آماده استقبال از دانش آموزان در اول مهر هستند.
 انتهای پیام/

پژوهشیار