روابط عمومی دانشگاه مراغه؛

استادیار دانشگاه مراغه برای پنجمین‌بار جزو سرآمدان علمی کشور شد

1401/06/22 - 13:56 - کد خبر: 74821
قدرت محمودی

نصر: روابط عمومی دانشگاه مراغه اعلام کرد: «قدرت محمودی»، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه این دانشگاه برای پنجمین سال متوالی به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور انتخاب شد.

به گزارش نصر، بر اساس این گزارش که روز سه‌شنبه یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، فدراسیون سرآمدان علمی ایران تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تعداد  یکصد نفر از محققان کشور را که دارای دستاوردهای پژوهشی برتر در سال ۱۴۰۱ هستند، به عنوان سرآمد علمی انتخاب کرده است که در میان آنها نام این عضو هیئت علمی دانشگاه مراغه نیز به چشم می‌خورد.
«محمودی»، عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه از سال‌ ۱۳۹۷ تاکنون به صورت مستمر به این موفقیت دست یافته و در ردیف سرآمدان علمی کشور قرار گرفته است. 
وی اکنون دارای درجه علمی استادیاری و فارغ‌التحصیل مقطع دکترای رشته شیمی معدنی از دانشگاه تبریز است و حضورش در کنار سایر اساتید برجسته شیمی، این گروه و دانشگاه مراغه را در بین دانشگاه‌های برجسته کشور مطرح کرده است.
به گزارش ایرنا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۴ برنامه‌ای با عنوان «حمایت ویژه از محققان سرآمد علمی کشور» و با هدف افزایش کیفیت علمی کشور، افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان و کمک به توسعه کیفی علم و فناوری کشور به اجرا گذاشته است که بر اساس آن همه‌ساله از بین محققان برتر کشوری، شماری را بر اساس فعالیت‌های شاخص علمی انتخاب می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار