مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر داد؛

رونمایی از پوستر و وب‌سایت رسمی تور دوچرخه سواری آذربایجان

1401/06/22 - 13:06 - کد خبر: 74807
حبیب ستوده نژاد

نصر: مدیر سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از پوستر و وب‌سایت سی‌وپنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان به شکل رسمی رونمایی کرد.

به گزارش نصر، حبیب ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص تور آذربایجان گفت: با کمک اصحاب رسانه و دست اندرکاران ورزش استان سی و پنجمین دور تور آذربایجان برگزار خواهد شد و در این زمینه باید از متولیان برگزاری این تور قدردانی کرد کرد.
وی در ادامه افزود: با وجود اینکه تور بین المللی آذربایجان ۳۵ سال به طور مداوم برگزار شده است ولی در دو سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا این تور هم همانند سایر رویداد ها تعطیل شده بود.
مدیر سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در مورد برگزاری این تور گفت:  تور ایران آدربایجان از هفتم مهرماه در پنج مرحله و در سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل برگزار خواهد شد. مرحله اول این تور ساعت ۱۱ هفتم مهرماه در ائل گلی تبریز استارت خواهد خورد و پس از طی ۱۵۰ کیلومتر در جزیره اسلامی به پایان خواهد رسید. 


 
در مرحله دوم پس از بازگشت به تبریز دوباره از ائل گلی به منطقه آزاد ارس رکاب زده خواهد شد و از آنجا در مرحله سوم به کلیبر رفته خواهد شد. پس از اتمام این مرحله تیم ها به سرعین اعزام خواهند شد تا از آنجا به سمت تبریز حرکت شود و در نهایت مرحله آخر ۱۰ دور به دور میدان فهمیده خواهد بود که مقابل لاله پارک تبریز به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه هر مرحله به نام یکی از شهدا برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه این تور ساعت ۱۷ روز ششم مهر در آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد و اختتامیه این مراسم هم مقابل لاله پارک تبریز با اهدا جوایز برگزار می شود.
ستوده نژاد گفت: کل مسافتی که برای تور در نظر گرفته شده است، ۷۶۴ کیلومتر خواهد بود و تیم های داخلی حاضر در این تور تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آوریج شرق خواهد بود و تیم خارجی که تا این لحظه اعلام آمادگی کرده اند، عبارتند از تیم های اندونزی، قزاقستان، آفریقای جنوبی، مالزی، لیتوانی، بلژیک، مراکش، تیم دوم قزاقستان، تایلند و آلمان می باشد.
حبیب ستوده نژاد خصوص هزینه های ای اظهار کرد: هزینه ارزی تور ۷۳ هزار یورو و مخارج کلی تور ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده و با تصویب شورای شهر تبریز قرار است ۲۰ میلیارد ریال از طریق شهرداری تبریز به برگزاری تور کمک شود.  
گفتنی است در پایان این نشست خبری از پوستر و وب‌سایت سی‌وپنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان به شکل رسمی رونمایی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار