رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

ثبت سفارش کتاب مبتنی بر ثبت نام در مدارس است/نام نویسی۹۲ درصد در سامانه کتب درسی

1401/06/22 - 11:47 - کد خبر: 74778
کتاب درسی

نصر: رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اعلام جزئیات ثبت نام دانش آموزان در سامانه کتب درسی گفت: ثبت سفارش کتاب مبتنی بر ثبت نام در مدارس است و تاکنون نام نویسی بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان انجام شده است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام علی لطیفی امروز در گفت و گو با خبرنگاریی دراین خصوص افزود: وقتی ثبت نام دانش آموز در مدارس انجام نشود، ثبت سفارش کتاب درسی هم ممکن نیست.
وی افزود: اکنون مهم ترین چالش در توزیع کتاب همین مسئله ثبت نام نشدن دانش آموزان در مدارس است، اول باید مشخص شود که دانش آموز در کدام مدرسه قرار است که تحصیل کند و سپس کتاب را به مدارس ارسال می کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون مهم ترین چالش آماری ما این است که تعدادی از دانش آموزان ثبت نام خود در مدارس را قطعی نکرده اند، برخی از خانواده ها یا پیش ثبت نام کرده اند یا به کل ثبت نام در مدارس نکرده اند.
حجت الاسلام لطیفی تاکید کرد: بنابراین مسئله اول قطعی کردن ثبت نام است و به مجرد اینکه ثبت نام در مدارس قطعی شود، اطلاعات دانش آموز وارد سامانه ما می شود و امکان ثبت سفارش کتاب را پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس نتوانستند در سایت برای ثبت سفارش کتاب اقدام کنند و در سایت ما با مشکل مواجه شدند، با شماره های پشتیبانان تماس بگیرند، همکاران ما تمام وقت پاسخگو هستند.
 
در حال جایابی اصلاحات کتاب های درسی سال ۱۴۰۲ هستیم
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین درباره درصد تغییرات کتاب های درسی برای سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اکنون درصد و تعداد تغییرات و کتاب ها را نمی توان مشخص کرد.
حجت الاسلام لطیفی با تاکید بر اینکه محورهایی را برای تغییرات کتاب های درسی مشخص می کنیم، گفت: اکنون در حال جایابی تغییرات و اصلاحات در کتاب ها هستیم، چراکه نقطه آغاز اصلاح کتاب، برنامه درسی است.
وی عنوان کرد: بطور مثال یک پروژه برای بهسازی و اصطلاح تکالیف عملکردی یا فعالیت های یادگیری در کتاب های ریاضی آغاز می شود، براین اساس یک تیم درحال کار است و مشخص می کند در کلیه کتاب های ریاضی ابتدایی کدام یک نیازمند اصلاح است و تا چه میزان تغییر می کند را به صورت کلی تخمین می زنیم.
حجت الاسلام لطیفی خاطرنشان کرد: آمار دقیق اصلاحات کتاب های درسی سال ۱۴۰۲ تا پیش از زمستان مشخص نمی شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی روز  ۲۱ شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۱۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب درسی تا کنون سفارش چاپ داده شده که چاپ و آماده شده است، همچنین توزیع از مناطق به مدارس از ۱۰ شهریور آغاز شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همیشه درصدی از حجم کتاب بیش از برآورد جمعیت تولید می‌شود تا مطمئن شویم کتاب به همه دانش آموزان می‌رسد.
انتهای پیام/

پژوهشیار