مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد:

اتصال کامل شرکت پخش به پنجره دولت الکترونیک تا پایان شهریور

1401/06/21 - 18:41 - کد خبر: 74725
پخش فرآورده های نفتی

نصر: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور، تکالیف قانونی خود درباره اتصال به پنجره واحد دولت الکترونیک را به طور کامل اجرایی کنیم.

به گزارش نصر، علی اکبر نژادعلی در گفت وگویی، گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی ابلاغی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در توسعه دولت الکترونیک، پنجره واحد را راه اندازی کردیم که طبق قانون بودجه امسال، باید دستگاه‌های اجرایی خدمات پرکاربرد خود را به این درگاه متصل کنند. 
 وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سامانه‌های پرکاربردی مثل سامانه تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز، سامانه سدف و سامانه‌های مشابهی که مستقیما با مردم در ارتباط است را راه اندازی کرده است.
 نژادعلی با تاکید بر این که طبق تکلیف قانونی باید تا پایان شهریور، حداقل یک سوم خدمات دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد دولت متصل شود، ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تقریبا دو سوم این فرآیند را انجام داده است.
 وی اضافه کرد: تکلیف قانونی این است که تا پایان سال، تمامی فرآیند‌ها و بحث‌های اجرایی سامانه‌ها به پنجره واحد دولت متصل شود که پیش بینی می‌کنیم، بتوانیم تا پایان شهریور این را انجام دهیم.
 این مقام مسئول درباره تمرکز حساب‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نزد خزانه داری کل کشور و بانک مرکزی بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی گفت: این تکلیف قانونی از سال ۹۲ مطرح بوده که پس وقفه چند ساله، این فرآیند از سال ۹۷ آغاز شد که اکنون، حساب‌های فروش فرآورده‌های نفتی، نزد بانک مرکزی متصل شده است.
 وی گفت: ۳۷ منطقه عملیاتی و ۲۳۰ ناحیه به تعداد شهرستان‌ها در کل کشور، تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هستند که فروش فرآورده‌های نفتی را انجام می‌دهند که هزینه آن‌ها به حساب‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و از آن جا با تاخیر زمانی به خزانه داری کل منتقل می‌شد و اکنون با برقراری ارتباط مستقیم و برخط در این فرآیند با بانک مرکزی، شفافیت مالی ایجاد می‌شود.
 نژادعلی با تاکید بر این که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین شرکت تابعه وزارت نفت است که این اقدام را انجام می‌دهد، افزود: پیش از این اتصال، تمامی مشتریان این شرکت که حواله‌های عمده از سامانه فروش اینترنتی دریافت می‌کردند که هر کدام از این حواله‌ها در ۲۳۰ ناحیه به حساب‌های جداگانه‌ای منظور می‌شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار