شرکت اپل؛

در مراسم معرفی آیفون ۱۴ اپل چه گذشت؟

1401/06/17 - 14:10 - کد خبر: 74315
اپل

نصر: شرکت اپل میزبان رویداد و مراسمی به نام «Far Out» بود که طی آن از سری آیفون ۱۴ و اپل واچ سری هشت رونمایی شد.

به گزارش نصر، شرکت اپل چند هفته گذشته با ارسال دعوتنامه‌ای رسماً از برگزاری مراسم بعدی‌اش در تاریخ هفت سپتامبر (چهارشنبه 16 شهریور) خبر داد؛ در این رویداد شرکت اپل، طبق رسم هرساله کاربران منتظر رونمایی از نسل جدید آیفون‌های اپل هستند.
همچنین در کنار این گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رفت اپل واچ سری هشت هم معرفی شود؛ ساعت‌های هوشمندی که احتمالا امسال عضو جدیدی به نام «اپل واچ پرو» خواهند داشت.


اولین محصولی که در رویداد اپل معرفی شد، نسل جدید اپل واچ بود. در ابتدای این مراسم «جف ویلیامز»، مدیر عملیات اپل، از اپل‌واچ سری هشت رونمایی کرد. اپل واچ سری هشت، یک سنسور جدید برای سنجش حرارت بدن دارد.
همچنین اعلام شد که اپل به هیچ یک از داده‌های سلامتی کاربرانش دسترسی ندارد و سیستم حریم خصوصی اپل به گونه‌ای طراحی شده که خود اپل هم نمی‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کند.
اپل اعلام کرد با همه قابلیت‌های جدید، هنوز هم اپل واچ سری هشتتا 18 ساعت باتری نگه می‌دارد که برای یک روز کامل کافی است. اما قابلیت جدیدی هم برای ذخیره باتری معرفی شده که عمر باتری را به 36 ساعت می‌رساند بدون اینکه ویژگی‌های اصلی ساعت را از دسترس خارج کند. خبر خوب اینکه این قابلیت از اپل واچ چهار به بعد در دسترس است و مختص اپل واچ سری هشت نیست.
بر همین اساس قیمت پایه اپل واچ سری هشت مبلغ 399 دلار خواهد بود.

آیفون 14 معرفی شد
در ادامه این مراسم آیفون 14 و آیفون 14 پلاس معرفی شدند. نسخه پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برد.  اپل می‌گوید این نسخه‌های جدید از سیستم مدیریت حرارت بهتری بهره می‌برند که به کاربر اجازه می‌دهد زمان بیشتری به راحتی بازی کند.
آیفون 14 و 14 پلاس از نسل قبلی چیپ اپل یعنی A15 بهره می‌برند که در آیفون 13 پرو استفاده شده بود. آیفون 14 و 14 پلاس از سنسور 12 مگاپیکسلی جدید بهره می‌برند.
شرکت اپل در این معارفه توضیح داد که چطور با استفاده از تکنیکی جدید که ترکیبی از سخت‌افزار جدید و نرم‌افزار قدرتمند به نام «فوتانیک انجین» است، تصاویر را با کیفیت بسیار بهتری در آیفون 14 و 14 پلاس پردازش می‌کند.
همه آیفون‌های 14 و 14 پلاس در آمریکا با سیم‌کارت الکترونیکی عرضه می‌شوند. این یک قدم جدی برای اپل در مسیر حذف شیار سیم‌کارت است که شاید در سال‌های آینده به مدل‌ها و کشورهای بیشتری برسد.


آنتن‌های عادی آیفون اکنون می‌توانند به ماهواره متصل شوند. برای استفاده از قابلیت ماهواره‌ای کاربر باید در محیط بیرونی باشد و پس از چند دقیقه می‌تواند برای درخواست کمک به ماهواره متصل شود. نکته مهم و قابل توجه این است که این قابلیت صرفا برای درخواست کمک اضطراری است نه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای!
در این مراسم معارفه "قیمت آیفون 14، 799 دلار" و "قیمت آیفون 14 پلاس، 899 دلار" اعلام شد. آیفون 14 از یک هفته آینده و آیفون 14 پلاس از یک ماه آینده وارد بازار می‌شود.

آیفون 14 پرو معرفی شد
آیفون 14 پرو با حفره کپسولی نمایشگر معرفی شد و همچنین اپل حفره جدید نمایشگر آیفون 14 پرو Dynamic Island نام‌گذاری کرده است و  قابلیت‌های نرم‌افزاری اپل حفره جدید نمایشگر آیفون 14 پرو Dynamic Island نام‌گذاری کرده است و  قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی به آن اضافه کرده است.
آیفون 14 پرو از صفحه نمایش 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 استفاده می‌کند. سرعت نمایشگر آیفون 14 پرو در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید می‌تواند به یک هرتز هم برسد. آیفون 14 پرو از پردازنده جدید A16 Bionic استفاده می‌کند. طبق اعلام اپل، این پردازنده حداکثر 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های رقیب دارد.
اپل در آیفون 14 پرو برای اولین بار از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کرده است و در همین زمینه  بالاخره پس از سال‌ها در نسخه پرو از سنسور 12 مگاپیکسلی خداحافظی کرد و به سراغ یک سنسور بزرگ 48 مگاپیکسلی رفت.


"آیفون 14 پرو با قیمت پایه 999 دلار" و "آیفون 14 پرو مکس با قیمت پایه 1099 دلار" به دست کاربران خواهد رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار