مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است

1401/06/17 - 09:40 - کد خبر: 74266
جابر ابوالفتح زاده

نصر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شاکله و هدف اصلی فعالیت‌های این مجموعه است که اهمیت نقش‌آفرینی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد را نمایان می‌کند.

به گزارش نصر، جابر ابوالفتح زاده روز پنجشنبه در آیین معارفه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بنیاد باید در ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت پیشقراول نهادها و سازمان های مختلف باشد، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را از این حیث، ویترین این نهاد توصیف کرد.
وی تحکیم و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت را جزو تاکیدات معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و اظهار داشت: جامۀ عمل پوشاندن به این مهم باید سرلوحۀ فعالیت های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دوره جدید باشد.
ابوالفتح زاده با اشاره به اینکه همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ملبّس به لباسِ توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، ادامه داد: با این حال باید به یاد داشته باشیم که تفاوت ما به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر دستگاه های اداری این است که به واسطۀ منتسب بودنِ این مجموعه به مقام معظم رهبری و شناخته شدن به عنوان نهادی ولایی، انگیزۀ خدمت بیشتری داریم.
وی ابراز امیدواری کرد بتوان به شایستگی به مطالبات فرهنگی جامعه ایثارگران و البته مطالبات فرهنگی آحاد مختلف مردم که برجسته تر از سایر مطالبات است، پاسخ داد.
ابوالفتح زاده، فعّال بودن بیشتر معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه های آموزشی، اردویی و حوزه تبلیغات، در کنار مسایل فرهنگی را خواستار شد و اضافه کرد: امیدوارم با همکاری و دست به دستِ هم دادن همه همکاران، بتوانیم وظایف محوّله به این معاونت به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.
وی با اشاره به اجرای چندین برنامه کلان فرهنگی در سطح بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همانند طرح خاطره نگاری ایثارگران، گفت: باید اجرای این طرح ها جدی گرفته شود و به عنوان مثال بتوانیم تا پایان امسال سهمیه تخصیصی به آذربایجان شرقی در زمینه خاطره نگاری ایثارگران را که یک سوم بودجه آن نیز واریز شده است، عملیاتی کنیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم «غلامرضا علیزاده» به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی معرفی شد.
سرپرست جدید معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی متولد سال 1351 در شهر ورزقان و دانشجوی دکتری رشته «مدیریت رفتار سازمانی» است.
وی که فرزند شهید «اباذر علیزاده» (پدر) و شهیده «عزّت النّساء آل طاها» (مادر) است، قبلاً معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تبریز بود.
همچنین در این مراسم «اکبر صمدی آذر» به عنوان سرپرست اداره اسناد، انتشارات و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی معرفی شد.
صمدی آذر، متولد 1349 عجب شیر و دانش آموختۀ زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار