خبر/

رها؛ کوچکترین راننده ایرانی و شرکت‌کننده افتخاری مسابقات اتومبیل‌رانی

1401/06/16 - 15:18 - کد خبر: 74211
راننده اتومبیل رانی

نصر: رها قربانی، دختر 7 ساله ‌و کوچکترین راننده ایرانی است که به‌صورت افتخاری در مسابقات اتومبیل‌رانی تهران شرکت می‌کند.

به گزارش نصر، رها قربانی، دختر 7 ساله‌ای است که عنوان کوچکترین راننده ایران را دارد و مایکل شوماخر؛ پرافتخارترین و بهترین راننده فرمول یک جهان و تاریخ ورزش را الگوی خود قرار داده است. 
او در مسابقات اتومبیل‌رانی تهران، به دلیل اینکه در مسابقات کشوری رده سنی او وجود ندارد و هنوز قادر به مسابقه دادن نیست، به صورت افتخاری شرکت می‌کند.
وارد یکی از پیست‌های تهران می‌شویم، پژو 405 نقره‌ای رنگی را می بینیم که در حال دریفت کشیدن است. قد راننده این خودرو به زور به فرمان ماشین می‌رسد و زیر کلاه ایمنی سفیدرنگ، صورت دختری 7 ساله و پرشور و انرژی با آرزوهای فراوان وجود دارد.
او رها قربانی است که می‌گوید: دوست دارم مایکل شوماخر شوم. یک ماشین BMW بخرم و به آلمان بروم.
محسن قربانی، پدرش نیز درباره نحوه آموزش او می‌گوید: «از زمانی که یکی دو ساله بود دوست داشت موقع رانندگی روی پای من بنشیند. بعد از چند وقت، حدودا 4 سال و نیم داشت که از من می‌خواست فرمان را در دست بگیرد و پدال‌ها در کنترل خودش باشد. البته این کار را در پیست انجام می‌دادیم.
او ادامه داد: یک روز خواست که خودش تنها پشت فرمان بنشیند و من از او فیلم بگیرم. در پیست ماشین دیگری نبود اما خیلی ترسیدم. وقتی رانندگی کرد و آمد فیلم را دید خیلی خوشحال شد. فهمیدم فرزندم استعداد زیادی در رانندگی دارد و از 6 سالگی برایش مربی گرفتم و در حال حاضر با مربی کار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که رها هرگز خارج از پیست رانندگی نمی‌کند.
علی لام، مربی مهارت‌های اتومبیل‌رانی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران و مربی رها است،
او درباره استعداد این کودک توضیح می‌دهد: «در این مدت زمان بیشتر از یک سال که مربی رها بودم بسیار پیشرفت کرده است. روز اول توانایی حرکت دادن ماشین و پارک کردن داشت، اما الآن حرکات حرفه‌ای اتومبیل‌رانی را انجام می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی او نترس بودنش است».
وی گفت: «کار ما تبلیغ رانندگی بچه‌ها در این سن نیست اما به هر حال نباید استعداد و توانایی‌ها را نادیده گرفت. به همین دلیل من از خانواده رها خواستم تا او در رشته کارتینگ فعالیت کند که بهتر بتوانیم روند پیشرفتش را ببینیم و حتی بتواند در مسابقات جهانی شرکت کند». 
انتهای پیام/

پژوهشیار