فرماندار شهرستان ویژه مراغه؛

۲۰ میلیارد تومان برای طرح گردشگری حاشیه صوفی‌چای مراغه اختصاص یافت

1401/06/16 - 14:23 - کد خبر: 74203
داود اسدیان

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: برخی از مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان و نماینده ویژه ایشان به مراغه مشخص شده و بر اساس آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح گردشگری فاز چهارم صوفی‌چای اختصاص یافته است.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه بیشتر مطالبه‌ها در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی با پاسخ مثبت روبرو شده، افزود: این طرح مهم عمران شهری که طی هفته دولت با عنوان «مسیر سلامت» از سوی شهرداری کلنگ‌زنی شد، سهم مهمی در توسعه گردشگری خواهد داشت و بر اساس آن حاشیه «صوفی‌چای» تا تاج سد «علویان» ساماندهی می‌شود. 
وی با تاکید بر اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح گردشگری اعتبار قابل توجهی است، اظهار داشت: علاوه بر آن، چندین طرح دیگر نیز از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان دارای ردیف اعتباری است که به تدریج و با مشخص شدن میزان دقیق آنها به اطلاع مردم خواهد رسید. 
به گزارش ایرنا شهردار مراغه در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفته بود که «مسیر سلامت در ۲ فاز از پل «دخیل» تا تاج سد «علویان» و طی امسال و سال آینده اجرایی می‌شود».
به گفته «محمد مقتومی» طول مسیر از پل دخیل تا تاج سد علویان ۲.۵ کیلومتر و مساحت آن نیز ۲۵۰ هزار مترمربع است که ۱۳۸ هزار مترمربع آن مسیر گردشگری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و رفاهی و چهار هکتار هم فضای سبز شهری می‌باشد.
همچنین در این طرح یکهزار مترمربع فضای ورزشی، ۴۰۰ مترمربع فضای خدماتی، ۵۰ متر فضای مدیریتی، ۴۰ مترمربع سرویس بهداشتی، ۱۶ هزار متر دیوارچینی، ۲۰ هزار متر جدول‌گذاری و ۴۵ هزار مترمربع سنگ‌فرش اجرا می‌شود.
با اجرای طرح مسیر سلامت، شهروندان این شهرستان و گردشگران سایر شهرها از این زیرساخت گردشگری و رفاهی بهره‌مند می‌شوند و در کنار اجرای این طرح، می‌توان آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان را هم معرفی کرد.
مرحله‌‍‌های نخست و دوم ساماندهی رودخانه صوفی‌چای مراغه در سال ۹۰ اجرا، و فاز سوم آن با عنوان بوستان یادگاران در سوم تیر ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید.
استقبال اهالی و گردشگران از این طرح نیز موجب شد تا مجموعه مدیریت شهری پس از سالها وقفه فاز چهارم آن با عنوان پارک سلامت را در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی کند؛ طرحی که اکنون اعتبار دولتی قابل توجه دارد و انتظار می‌رود در سایه خلاقیت و نوآوری به یکی دیگر از جاذبه‌های جنوب آذربایجان‌شرقی تبدیل شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار