اینستاگرام ۴۰۲ میلیون دلار در اروپا جریمه شد

1401/06/15 - 11:52 - کد خبر: 74062
اینستاگرام

نصر: رگولاتور حریم خصوصی ایرلند پس از تحقیقاتی که در خصوص مدیریت دیتای کودکان توسط اینستاگرام انجام گرفت، این پلتفرم را ۴۰۵ میلیون یورو (۴۰۲ میلیون دلار) ‌جریمه کرد.

به گزارش نصر، سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز که شرکت مادر اینستاگرام است، اعلام کرد اینستاگرام قصد دارد در برابر این جریمه، درخواست تجدیدنظر کند.
تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، به کاربران خردسال بین ۱۳ تا ۱۷ سال متمرکز بود که اجازه یافتند حسابهای کاربری تجاری داشته باشند که انتشار شماره تلفن و نشانی ایمیل کاربر را راحت‌تر می‌کنند.
سخنگوی کمیسیونر حمایت از دیتای ایرلند که رگولاتور نظارت کننده بر شرکت مِتا پلتفرمز است، اظهار کرد: ما جمعه گذشته تصمیم نهایی را گرفتیم که شامل ۴۰۵ میلیون یورو جریمه است. جزییات کامل این تصمیم، هفته آینده منتشر خواهد شد.
اینستاگرام تنظیماتش را یک سال پیش به‌روزرسانی کرد و از آن زمان، قابلتیهای جدیدی عرضه کرده تا کاربران خردسال خود را ایمن و اطلاعات آنها را خصوصی نگه دارد.
سخنگوی مِتا پلتفرمز گفت: اینستاگرام از نحوه محاسبه این جریمه، راضی نیست و خواستار بازبینی تصمیم مذکور است.
رگولاتور ایرلند مسئول نظارت بر فیس بوک، اپل، گوگل و سایر غول‌های فناوری است که مقر مرکزی اروپایی آنها در ایرلند واقع شده است.
این رگولاتور ده‌ها تحقیقات از شرکتهای مِتا پلتفرمز شامل فیس‌بوک و واتس‌اپ گشوده است.
بر اساس گزارش رویترز، واتس‌اپ سال میلادی گذشته به دلیل کوتاهی در رعایت مقررات دیتای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸، مبلغ ۲۲۵ میلیون یورو جریمه شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار