بورل:

اتحادیه اروپا به دنبال بازبینی استراتژی دفاعی است

1401/06/14 - 15:50 - کد خبر: 73982
جوزف بورل

نصر: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت، این اتحادیه با توجه به وضعیت پیش آمده در اوکراین مایل است تا استراتژی دفاعی خود را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش نصر، جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت، استراتژی دفاعی اتحادیه به نام "قطب نمای استراتژیک" با توجه به سناریوهای مربوط به حضور سربازان در مقیاس زیاد و همچنین جنگ متعارف نیازمند بازبینی است.
بورل افزود: ما سازگاری در این مورد را آغاز کرده‌ایم و علتش هم وضعیت جدید پیش آمده است که آینده روابط ما را با روسیه تعیین می‌کند و همچنین خط‌مشی‌های ژئوپلیتیکی جدید ما را در جهان مشخص خواهد کرد.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا در کنفرانس بین المجالس سیاست خارجی و امنیتی مشترک در پراگ، جمهوری چک همچنین خاطرنشان کرد که قطب نمای استراتژیک پیش از آغاز جنگ در اوکراین تدوین شد، مورد بحث قرار گرفت و مورد تایید واقع شد.
وی ادامه داد: این سند شامل سناریوهای مختلف برای رسیدگی به تهدیدهای مختلف، شرایط متفاوت و چالش‌هاست اما ایده جنگ، یک جنگ واقعی یا ابزار متعارف و با حضور سربازان در دستورکار نبود.
در پایان مارس سال جاری میلادی، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا قطب نمای استراتژیک را که طرح اقدام برای تقویت سیاستگذاری امنیتی و دفاعی اتحادیه تا ۲۰۳۰ است را تصویب کردند.
این سند استراتژیک دیدگاه اتحادیه و موضوعات را درباره امنیت تمامی ۲۷ کشور به تصویر کشیده است.
این طرح استراتژیک برای تشکیل یک "ظرفیت استقرار سریع اتحادیه اروپا" تا ۵۰۰۰ سرباز ارائه شده است.
همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید بر اساس این طرح رزمایش‌های زمینی و دریایی و بسیج نظامی منظمی داشته باشند و در عین حال ماموریت‌های مدنی و نظامی را که بخشی از سیاستگذاری دفاع و امنیت مشترک است را انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار