خبر/

اکران فیلم ترکیه‌ای «درخت گردو» در ایران

1401/06/14 - 12:09 - کد خبر: 73929
فیلم درخت گردو

نصر: فیلم ترکیه‌ای «درخت گردو» برای اولین بار در پایتخت ایران به نمایش درآمد.

به گزارش نصر، نخستین نمایش فیلم «درخت گردو» به کارگردانی فیصل سویسال که ساخت مشترک شرکت بالکن ترکیه و فارابی ایران است، برای اولین بار در تهران به نمایش گذاشته شد.
این فیلم طی مراسمی که در آن برخی هنرمندان و بازیگران دو کشور و همچنین دریا اؤرس، سفیر ترکیه در تهران حضور داشتند، اکران شد.
سویسال پس از اکران فیلم با اشاره به همکاری هنرمندان دو کشور برای ساخت آن گفت: پس از انقلاب اسلامی، برای اولین بار یک فیلم تُرکی در سینماهای ایران اکران می‌شود. گرفتن مجوز برای این کار بسیار سخت بود و تماشاگران ایرانی برای اولین بار به مدت 2 هفته می‌توانند یک فیلم ساخت ترکیه را تماشا کنند.
سویسال با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی از ساخت این فیلم حمایت کرده افزود: استقبال خوبی از فیلم درخت گردو شده و امیدوارم در آینده نیز با آثار جدیدی در ایران حضور داشته باشیم.
دریا اؤرس، سفیر ترکیه در تهران نیز طی سخنانی با بیان اینکه به این گونه فعالیتهای فرهنگی اهمیت می‌دهند، افزود: سینما به ویژه در زمینه همگرایی و تعامل فرهنگی اهمیت زیادی دارد. سینما همچنین امکان آشنایی بیشتر مردم دو کشور با یکدیگر را فراهم می‌کند.
گفتنی است فیلم درخت گردو (Ceviz Ağacı ) از جشنواره‌های بسیاری از جمله چهاردهمین جشنواره فیلم همیلتون نیویورک، بیست و هفتمین جشنواره فیلم آدانا، جشنواره فیلم زیرزمینی تورینو، جشنواره فیلم پانورامای بالکان و ششمین جشنواره جوایز شهر لندن 20 جایزه مختلف به دست آورده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار