معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور؛

با متخلفان سفر اربعین برخورد می شود

1401/06/12 - 19:21 - کد خبر: 73737
وزارت کشور

نصر: معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: هر پارکینگی از قیمت مصوب ۵و۱۰ هزار تومان تخلف کرد باید با او برخورد شود و اگر لازم شد، آن پارکینگ تعطیل شود.تا الان هم با سه شرکت متخلف فروش بلیط برخورد شده است.

به گزارش نصر، مجید میراحمدی در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه وضعیت زائران در رعایت مسایل بهداشتی خیلی خوب است، اظهار کرد: ۴۰۰ هزار نفر از زائران باید دز یادآور را تزریق کنند که برای آنها پیامک ارسال شده است.
وی با بیان اینکه رییس جمهور بر امنیت، سلامت، سهولت و ارزانی سفر اربعین برای زائران تاکید دارد، گفت: مقابله با گرمازدگی در این سوی مرز بر عهده وزارت بهداشت و آن سوی مرز بر عهده هلال احمر است و باید ظرفیت های کافی برای مقابله با گرمازدگی ایجاد شود.
وی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز با استانداران موضوع تامین وسایل حمل و نقل را پیگیری کردیم و استانداران موظف شدند امکانات لازم را به پای کار بیاورند تا برای رفت و برگشت زایران مشکلی پیش نیاید. وزارت راه هم همه امکانات خود را به کار می گیرد.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به ضرورت برخورد با تخلفات، گفت: هر پارکینگی از قیمت مصوب ۵و۱۰ هزار تومان تخلف کرد باید با او برخورد شود و اگر لازم شد، آن پارکینگ تعطیل شود. وزیر راه، بازرسان ویژه را برای نظارت بر بلیط فروشی تعیین کرده است. تا الان هم با سه شرکت متخلف برخورد شده است. سازمان هواپیمایی هم نباید اجازه دهد کوچکترین تخلفی انجام شود.
میراحمدی ادامه داد: از موکب داران به خاطر مشکلی که مرزداری عراق ایجاد کردند، عذرخواهی میکنم. ما شبانه روزی پیگیری کردیم تا مشکل آنها برطرف شود البته نگران ادامه مشکلات برای موکب داران هستیم. پیشنهاد ما این است که وزیر کشور به بغداد رفته و با وزیر کشور عراق دیدار کند.
وی با بیان اینکه امسال مرز خسروی فعال شده و این مرز و همچنین مرز تمرچین امکانات خوبی دارد، تصریح کرد:طرف عراقی درباره اتباع پاکستانی اعلام کرد که آنها از طریق مرز هوایی به عراق بروند که سفیر ما پیگیری زیادی کرد و  عراق موافقت کرد، زائران پاکستانی به صورت گروهی از مرز شلمچه خارج شوند. اتباع افغانستانی مقیم ایران که گذرنامه مخصوص دارند هم می توانند از مرز شلمچه عبور کنند. سایر اتباع مقیم ایران باید از مرز هوایی تردد کنند. عراق تصمیمات ناگهانی می گیرد که پیش از آن ما از آن  تصمیمات بی اطلاع هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار