خبر/

۲۱ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ‌زنی شد

1401/06/10 - 15:53 - کد خبر: 73592
جلسه

نصر: ۲۱ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس به صورت ویدئوکنفرانس امروز پنجشنبه با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش نصر، میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرا و تکمیل ۱۹ طرح افتتاح شده امروز در منطقه آزاد ارس ۸ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۷ نفر و میزان اشتغالزایی غیرمستقیم ۵۵۰ نفر بود که ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.
سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس در این برنامه شامل فاز توسعه‌ای شرکت پاک سون نوین ارس در زمینه افزایش تولید دستمال مرطوب و پوشک کامل بزرگسالان و بچه می‌باشد و با هزار و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر افتتاح شد.
بهره‌برداری از فاز اول کارخانه پلیمرشیمی منطقه آزاد ارس با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۷۶ میلیارد ریالی در حوزه تولید کمپاند و گرانول پلیمری و نانوکامپاند از دیگر برنامه‌های افتتاحیه امروز در منطقه آزاد ارس بود.


 
امروز همچنین واحد تولیدی گسترش فرآیند اکسین ارس در حوزه تولید گریس پایه کلسیم سدیم، لیتیم، حلال‌های نفتی و هیدروکربن‌های سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری ۸۴۱ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۲ نفری افتتاح شد.‌
۱۶ طرح سرمایه‌گذاری دیگر در حوزه تولیدی صنعتی و کشاورزی از جمله موتور برقی، پایانه فروش آنلاین، انواع بست، کک نفتی، سورتینگ، تولید انواع صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، انواع لوازم برقی خانگی، خمیر کاغذ، چوب و کفپوش و دیوارپوش و دستگاه سنجش غلظت معلق هوای محیط از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این دوره بود.


 
همچنین همزمان در این مراسم عملیات اجرایی احداث ۲ طرح بزرگ اقتصادی با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۹ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
این دو پروژه سرمایه‌گذاری شامل احداث مجتمع گلخانه‌ای هیدورپونیک شرکت کشت و صنعت مانارام در حوزه تولید انواع صیفی جات  و نیز ایجاد باغات مدرن کشاورزی(احداث مجتمع کشت و صنعت شرکت گوزل طبیعت ارس) می‌باشد که با بهره‌برداری از این دو مجموعه برای ۸۴۷ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۶۴۹ نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار