محسنی اژه‌ای:

مردم ایران اسلامی مستحق خدمت بی‌منت هستند

1401/06/10 - 12:33 - کد خبر: 73557
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای

نصر: رئیس قوه قضاییه گفت: انقلاب اسلامی با هدف مشخص و مقدسی انجام شد و برای آن سختی‌ها، جانبازی‌ها و ملالت‌های زیادی کشیده شد تا به مقصد اعلای خود دست یابد.

به گزارش نصر، حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان یزد افزود: استان یزد که امروز کمتر از یک میلیون و 300 هزار جمعیت دارد، نزدیک به چهار هزار شهید و بیش از 9 هزار جانباز و 800 آزاده و بسیاری ایثارگر داشته که این تنها یک قلم از اقدامات استان برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب است.
وی با بیان این‌که «رحیمه این انقلاب تنها شهدا و جانبازان و سختی‌های چهار دهه اخیر نبوده است» به خون‌های ریخته شده امامان و رنجی که پیش از این آل الله کشیده اند اشاره کرد و افزود: این خون‌ها برای احقاق حق ریخته شده برای مبارزه با ظلم و گسترش عدالت و برای آن‌چه خداوند فرموده تا زمینه‌ ظهور بقیه الله الاعظم محقق شود و امیدواریم این انقلاب زمینه‌ساز این ظهور باشد و همچنین امیدواریم این تلاش و مجاهدت و تحمل سختی‌ها و پرچم آن به دست رهبری عادل، حکیم، وارسته و متکی به خدا به صاحب اصلی آن سپرده شود و این خیلی عظمت و بزرگی است.
وی هم‌چنین با بیان این‌که «این استان در خیلی از سال‌های دور از انقلاب همیشه پیشتاز امور بوده است» گفت: شهید صدوقی و نام استان یزد از سالهای قبل از انقلاب همواره در حوادث و مشکل و مسائل تامل‌آور بلافاصله حاضر بودند؛  آن روز بزد در برخی حوزه‌ها مانند خدمت‌رسانی به سلامت مردم پیشتاز بود و امروز هم قطب پزشکی تخصصی است و از دور زمان، استان یزد به آن شهره بوده است.
وی با اشاره به سخنان و مشکلات ارائه شده توسط نمایندگان قضات و کارکنان دستگاه قضا خاطرنشان کرد که این موضوعات در جلسه بعد از ظهر امروز جمع‌بندی و تا حد توان با همکاری مسوولان استان برای رفع آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: درد همکارانم را می فهمم و این حرف را صادقانه می‌گویم؛ چرا که سختی کار شما قضات را در طول سوابقم دیده‌ام و اجمالاً آن‌ها را می شناسم. بنده شاید کوتاهی کرده باشم ولی در این یکسال همکاران شما در ستاد و در برخی بخش‌های دیگر بسیار تلاش کرده‌اند هرچند که به دلیل برخی معذوریت‌ها تاکنون در برخی موارد به نتیجه نرسیده باشد.
وی ادامه داد: البته این مشکل تنها مشکل قوه قضائیه نیست چرا که تحریم‌ها و کرونا و ضعف مدیریت‌ها، طبقات زیادی از جامعه را با مشکل مواجه کرده و گرفتارتر از ما نیز در جامعه هستند؛ لذا مشکلات معیشتی و مسکن بحق شما، برای همه جاهای دیگر نیز کمتر یا بیشتر وجود دارد.
وی در مورد این نکته که برخی به صورت حرفه‌ای از قضات شکایت می‌کنند، گفت: این موضوع هم گرفتاری‌هایی را برای قضات و هم برای رسیدگی به پرونده‌ها مردم ایجاد می‌کند لذا باید رسیدگی شود و اگر افراد این گونه‌ای هستند، موضوع را در استان دنبال کنید و ما نیز در این باره حمایت خواهیم کرد.
محسنی اژه‌ای با بیان این‌که «کار قضات سخت و در بخش‌هایی حتی زیان آور است»، گفت: اسلام نیز قضاوت را خطیر خوانده است  و در برخی موارد علاوه بر خطیر بودن، همه امکانات نیز فراهم نیست و طبیعی است که در دعاوی فشارهای مستمری بر افراد است؛ لذا برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد هرچند بعضاً شاید خیلی زود نیز مرتفع نشود.
وی همچنین گفت: مسائل مربوط به دادسرای انتظامی بارها مورد تاکید بوده و سفارش می کنیم که مصادیق معرفی شود تا پیگیری و آسیب شناسی کنیم تا مشکل رفع شود.
وی گفت: شوراهای حل اختلاف نیز با مشکلات زیادی مواجه است که امیدواریم  همکاری دولت رفع شود.
رئیس قوه قضائیه در پایان تاکید کرد: مردم ایران اسلامی استحقاق خدمت بی منت را دارند و در بخش‌های مختلف قوه نباید این مشکلات کوچکترین خدشه‌ای در خدمت رسانی به مردم وارد کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار