رییس پایانه مرز خسروی:

تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق بازگشایی شد

1401/06/08 - 17:03 - کد خبر: 73349
مرز

نصر: مرزهای بین‌المللی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه که به دلیل حوادث سیاسی کشور عراق روز گذشته بسته شده بودند، از دقایقی پیش بازگشایی شدند.

به گزارش نصر، نوروزی رییس پایانه مرز خسروی اظهار داشت: فعالیت معمول این پایانه از ساعتی پیش از سر گرفته شده و تردد فردی و گروهی زوار بدون مشکل در حال انجام است. 
نوروزی ادامه داد: فعالیت مرز خسروی همانند سنوات قبل از ساعت ۵ صبح الی ۱۷ عصر است و امروز نیز ۴۰ زائر از این مرز به سمت عتبات عالیات عازم شدند. 
وی تصریح‌کرد: تردد فردی و گروهی از مرز خسروی انجام می‌شود و با تلاش شبانه روزی صورت گرفته امکانات خوبی برای استقبال از زوار تدارک دیده شده است. 

 مرز شلمچه باز شد
سردار گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا نیز گفت: مرز شلمچه به روی زائران اربعین باز شده؛ مرزهای مهران و چذابه هم به زودی بازگشایی خواهد شد.

مرز مهران برای تردد زوار باز شد
پس از بازگشت شرایط به حالت عادی در کشور عراق مرز بین المللی مهران به روی زوار باز شد.
زوار اسکان داده شده در استان می توانند هم‌اکنون با مراجعه به مرز بین المللی مهران به کشور عراق جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

مرز چذابه باز شد
حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان عصر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با توجه به توافق‌های صورت گرفته و بازگشت آرامش به کشور عراق مرز چذابه به روی زائران باز شد.
وی افزود: امروز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه شرایط آرام شد و زائران برای زیارت می‌توانند به مرز مراجعه کنند.

مرز مهران و شلمچه به روی موکب‌های اربعینی باز شد
یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از لحظاتی دیگر موکب‌ها می‌توانند به مرزها مراجعه و به عراق بروند، اظهار داشت: با تصمیم ستاد مرکزی اربعین و برقراری امنیت، مرز شلمچه و مهران برای تردد موکب‌های اربعینی باز شده است و موکب‌دارانی که وسایل و‌ تجهیزات خود را قرار بود به عراق ارسال کنند، می‌توانند مجدد اقدام کرده و به مرزها بروند.
به گزارش فارس، مرزهای ایران و‌عراق از عصر روز گذشته به دلیل ناآرامی‌ها در عراق بسته شد و نه تنها زائران، بلکه موکب‌داران نیز پشت مرزها منتظر شدند. چرا که طرف عراقی مرزها را به منظور نبود امنیت لازم بسته بود.
به گفته منابع عراقی، حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام که شب گذشته خالی از زائران شده بود، مملو از جمعیت شده است.
جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی امروز رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.
انتهای پیام/

پژوهشیار