رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد؛

متلاشی شدن ۶ فقره باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد ریال

1401/06/07 - 13:25 - کد خبر: 73163
قمار اینترنتی

نصر: رئیس پلیس فتا فراجا از متلاشی شدن ۶ فقره باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال، از ابتدای سال خبر داد و گفت: ۹۳ نفر از افراد اصلی این سایت‌ها در داخل کشور دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش نصر، سردار وحید مجید اظهار کرد: با اشراف کارشناسان پلیس سایبری کشور بر روی فعالیت سایت‌های قمار،  ۱۰ نفر از اجاره دهندگان حساب‌های بانکی به یک سایت قمار شناسایی شدند که پس از تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته دو نفر از متهمان اصلی مرتبط با بزه در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند.
وی همچنین گفت: در بررسی تجهیزات رایانه‌ای متهمان و محل اختفای آنها ۲۱۰ فقره کارت بانکی متعلق به افراد غیر کشف شد که در سایت‌های قمار مورد استفاده قرار گرفته بود. سردار مجید افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دستگیر شدگان با مدیران سایت‌های قمار در خارج از کشور در ارتباط بوده اند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهمان از طریق چند رابط در زمینه اجاره حساب‌های بانکی با فریب افراد با بهانه‌هایی نظیر سرمایه گذاری در بورس، فرار از مالیات، فعالیت در زمینه ارز‌های دیجیتال و ... اقدام به اجاره حساب و کارت‌های بانکی شهروندان می‌نمودند و از آنها برای پولشویی در سایت‌های قمار استفاده می‌کردند.
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: با بررسی حساب‌های بانکی شناسایی شده ضمن مسدودسازی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از عواید حاصل از جرم، مشخص شد کلاهبرداران مبالغ کلانی از وجوه مجرمانه حاصل شده را صرف خرید از بورس کالا و سایر شرکت‌های داخلی نموده اند.
سردار مجید مطرح کرد: برابر اقدامات فنی و تخصص واحد‌های پلیس فتای استان ها، از ابتدای سال ۶ فقره باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال متلاشی شده است و تعداد ۹۳ نفر از نفرات اصلی این سایت‌ها در داخل کشور دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.
این مقام ارشد انتظامی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: فارغ از تبعات سوء ناشی از فعالیت در سایت‌های قمار نظیر از دست رفتن سرمایه زندگی افراد، کلاهبرداری‌های متعدد این سایت‌ها از کاربران، مسدود شدن حساب‌های بانکی کاربران سایت‌ها و ...، هرگونه فعالیت در سایت‌های قمار و شرط بندی برابر با قانون جرم است و مراجع قضایی با افراد فعال در این حوزه برخورد قانونی می کند.
وی در خصوص سوء استفاده افراد سودجو از طعمه‌های خود؛ در زمینه اجاره حساب بانکی با بهانه‌هایی نظیر فعالیت در بورس، فرار مالیاتی، فعالیت در زمینه ارز دیجیتال و ... هشدار داد و با اشاره به اینکه مسئولیت هر گونه استفاده از حساب‌ها و کارت‌های بانکی با صاحب حساب است؛ از هموطنان خواست از ارائه کارت بانکی یا اطلاعات حساب بانکی به افراد غیر جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار