استاندار مطرح کرد:

افزایش ۴۸۵ هکتار به فضای صنعتی آذربایجان شرقی

1401/06/07 - 13:15 - کد خبر: 73159
افتتاح

نصر: استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: با بهره برداری از مرحله توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر ۴۸۵ هکتار زمین به فضای صنعتی استان افزوده شد.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی عابدین خرّم در آیین بهره برداری از فاز توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی افزود: مهمترین اولویت دولت سیزدهم برای تولید، اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل گری، پشتیبانی از تولیدکنندگان و کارآفرینان و نظارت بر اهدافی است که بتوان فضای کسب و کار را رونق داد.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی در استان انجام شده است، ادامه داد: ۱۷۰ واحد جدید صنعتی با سه هزار و ۵۰۰ اشتغال زایی در استان ایجاد شده است.
استاندار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در کاروان تولید و صنعت یکی از پیشگام‌ترین استان‌های کشور است گفت: مگاپروژه‌هایی برای استان تعریف شده که گزارش این طرحها در آینده به مردم اعلام خواهد شد.
همزمان با افتتاح فاز توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر ، طرح‌های توسعه کارخانه تولید کیک با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۷۵ نفر، کارخانه تولید رب با سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد تومان و اشتغال زایی بیش از ۵۰ نفر و بزرگترین خط تولید ساندویچ پانل پلی اورتان پیوسته با ظرفیت تولید دو میلیون مترمربع در سال در این شهرک به بهره برداری رسید.
 آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و نواحی صنعتی مصوب است که از این تعداد ۴۶ شهرک و نواحی در حال بهره برداری است.
اتتهای پیام/

پژوهشیار