مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

اختصاص ۴۱۳ اتوبوس برای زائران اربعین آذربایجان شرقی

1401/06/07 - 10:56 - کد خبر: 73119
اتوبوس

نصر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۴۱۳ دستگاه اتوبوس برای زائرین اربعین استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده اداره کل راهداری و حمل و نقل برای سفر اربعین اظهار کرد: باتوجه به جلسات متعددی که در ستاد استانی اربعین برگزار کردیم، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به‌عنوان مسئول کمیته حمل و نقل جابجایی زائرین اربعین انتخاب شد.
وی ادامه داد: از یک ماه گذشته اکیپ ۱۰ دستگاهی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مرز مهران اتخاذ شد که دو ماه در آنجا کار کردند و سرانجام پارکینگ و سایر زیربناها ایجاد شدند که اکنون زیر ساخت‌ها تامین شده و از ۱۵ شهریور الی ۳۱ شهریور طرح اربیعن اجرا می‌شود.
وی افزود: تمهیدات مورد نیاز برای جابجایی زائرین اتخاذ شده است و باتوجه به اینکه در طول دو سال گذشته شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، پیش‌بینی می‌شود، امسال تعداد زائرین افزایش یابد که ۴۱۳ ناوگان اتوبوسی در استان داریم و پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد ظرفیت آنها برای جابجایی مسافرین استفاده شود که پیش‌بینی ما جابجایی ۳۵ هزار زائر است.
علیزاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مسیر رفت مشکل نداشته باشیم اما در برگشت شاهد پیک سفر خواهیم بود و در این راستا اقداماتی انجام و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده خواهیم کرد؛ توصیه می‌شود زائرین حتما به زمان سفر توجه داشته باشند تا مشکلی در زمان رفت و برگشت نباشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار