رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

کمک‌های هلال‌احمر ایران آماده ارسال به پاکستان

1401/06/06 - 19:06 - کد خبر: 73098
محموله

نصر: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی ارسال محموله لوازم اسکان اضطراری در قالب ۱۰۰ تن به سیل‌زدگان پاکستان خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی ولی پور گفت: این محموله شامل یک هزار چادر، ۲ هزار تخته موکت و چهار هزار تخته پتو است و آماده ارسال برای سیل زدگان پاکستان است.
وی درباره زمان ارسال این محموله اظهارداشت: اکنون بخش بین‌الملل هلال احمر در حال رایزنی با مقامات پاکستانی برای اعزام این محموله لوازم اسکان اضطراری است. در صورت دریافتمجوز‌های لازم، محموله هلال ایران از مرز چابهار به پاکستان می‌رود.
ولی پور درباره احتمال اعزام تیم امدادی برای کمک به عملیات امدادرسانی گفت: یک تیم امداد و درمانی هلال احمر ایران نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز و موافقت مقامات پاکستانی به مناطق سیل زده اعزام شوند.
در پی وقوع سیل گسترده روز‌های اخیر در مناطق وسیعی از پاکستان که تاکنون حدود یکهزار کشته برجای گذاشته است، دولت این کشور اعلام وضعیت اضطراری ملی کرده و خواستار کمک کشور‌های همسایه و جامعه جهانی برای امدادرسانی به سیل زدگان و جبران خسارات ناشی از سیل شده است.
سیل در روز‌های اخیر مناطق وسعیی از ایالت‌های سند، بلوچستان، پنجاب و خیبرپختونخوا (سراسر پاکستان) را به شدت تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر خسارات فراوان، تا کنون موجب جان باختن نزدیک به یک هزار نفر شده است. این سیل گسترده زندگی حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۰۰ میلیونی پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است.
«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با حضور سفیران منتخب در اسلام‌آباد، ماموران عالی‌رتبه دولت و سایر اعضای ارشد بدنه دیپلمات این کشور جلسه‌ای ترتیب داد. هدف از برگزاری این جلسه به‌روزرسانی و توضیح شرایط پس از وقوع سیل در سراسر این کشور بود.
وی افزود: در جریان بارندگی موسمی که منجر به خسارت و آسیب شدید در ایالت‌های سند، بلوچستان، پنجاب شده است؛ بخش‌هایی از مناطق شمالی نیز متاثر از این سیل شدند.
شهباز شریف اضافه کرد تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر از جمله ۳۰۰ کودک جان خود را براثر سیل از دست دادند و یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند. وی این سیل را از نظر میزان خسارات با سیل عظیمی که در سال ۲۰۱۰_۲۰۱۱ در این کشور اتفاق افتاد مقایسه کرد.
از سوی دیگر «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان از تمامی کشور‌ها و جامعه جهانی درخواست کرد به مردم سیل‌زده کشورش کمک کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار